استفاده از متخصصان بالینی در پروژه‌های پژوهشکده تجهیزات پزشکی پیشرفته

به گزارش ایسنا، در راستای توسعه فناوری، نشست مشترکی با حضور دکتر رضایت مدیر کارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر سرکار، دبیر ستاد نانو و رییس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونین و هیئت همراه در ساختمان کابلی بیمارستان امام خمینی برگزار شد.

دکتر سعید سرکار، رئیس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن خیر مقدم اظهار کرد: امید است این نشست سبب تعامل و همکاری بیشتر با محققان شود.

وی ضمن اشاره به تاریخچه پژوهشکده پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: این مجموعه حدود ۲۴ سال قبل با هدف انجام تحقیقات کاربردی ایجاد شده است.

سرکار تاکید کرد: اساس کار ما، استفاده از متخصصان بالینی در انجام پروژه‌ها تعیین شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در پژوهشکده ما، اعضای هیئت علمی استخدامی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: افرادی که در حوزه پژوهش‌های کاربردی توانمند هستند، می‌توانند از ظرفیت این مرکز استفاده کنند؛ در واقع عملکرد هدفمند افراد، ملاک ادامه همکاری با ما محسوب می‌شود.

دکتر سرکار اظهار کرد: بودجه‌های دریافتی ما بر اساس مکانیزم پیش فروش محصولات تولید شده است و ما شرایط را برای محققان در زمینه تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل کردیم.

رئیس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که در این پژوهشکده تولید محصول، نتیجه رضایت‌بخش برای محققان به همراه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ محصول تولیدی در بازار داریم و حدود ۱۷۰ نفر در مقطع PHD و کارشناسی ارشد با این مجموعه همکاری دارند.

دستگیری عاملان سرقت از ۷۰نفر در بازارتجریش
هم اکنون بخوانید

فعالیت بیشتر دانشگاه در حوزه‌های طب بازساختی، نانوفناوری و علوم شناختی

دکتر کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: در مسیر توسعه فناوری و نگاه نسل سوم، پتانسیل‌هایی در دانشگاه وجود دارد که حائز اهمیت است و باید از آنها به درستی استفاده شود.

وی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای داریم که در حوزه فناوری و پژوهش فعال هستند، لذا باید بر اساس اولویت‌بندی و به صورت اعتماد نو به نقل از برنامه‌محور حرکت کنیم.

دکتر کوهپایه‌زاده افزود: مباحثی مانند طب بازساختی، نانوفناوری، نوروساینس و علوم شناختی زیر نظر ریاست دانشگاه در حال پیگیری است و ما سعی داریم در این حیطه‌ها بیشتر فعالیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران این است که با استفاده از توانمندی‌های سایر دانشگاه‌ها، تقویت خودباوری، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب مسیر را برای انجام پژوهش‌های کاربردی هموار کنیم.

در ادامه دکتر محمدتقی جغتایی، رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز نحوه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده فناوری‌های نوین را قابل توجه دانست و تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی ایران مراکز تک تخصصی خاصی وجود دارد و رویکرد ما در دانشگاه، حمایت از افراد پژوهش‌محور است.

همچنین دکتر رضایت، مدیر کارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو نیز از عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و تیم همراه در مسیر تعالی و سرآمدی تقدیر کرد.

در این نشست مقرر شد تا محورهای همکاری طرفین جهت انعقاد تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در پایان، اعضای حاضر در جلسه از بخش‌های مختلف پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی و آزمایشگاه جامع پیش‌بالینی بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت‌ها و محصولات کاربردی این مرکز در زمینه مهندسی پزشکی، جراحی رباتیک  و … آشنا شدند.

90 هزار دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم در کشور فعالیت دارند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا