انگلیس: قصد تحریم عراق را نداریم

به گزارش ایسنا، به نقل از الفرات نیوز، سخنگوی دولت انگلیس نسبت به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال “تحریم‌های شدید” علیه عراق واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت که انگلیس قصد اعمال تحریم بر عراق را ندارد.

این مقام انگلیسی در ادامه افزود: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) با وزیران ارشد دیدار می‌کند تا با آنها درباره مسائل خاورمیانه صحبت کند.

سخنگوی دولت انگلیس در ادامه از بغداد خواست که امکان تداوم فعالیت حیاتی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح “ضد داعش” را فراهم کند. جانسون امروز بعد از ملاقات با وزیران ارشد در مورد مسائل خاورمیانه با نخست وزیر عراق صحبت می‌کند.

اظهارات سخنگوی دولت انگلیس پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ در پی تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکا در پارلمان عراق این کشور را تهدید به اعمال “تحریم‌های شدید” کرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه چین مخالفت خود را با تهدید عراق به اعمال تحریم از سوی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد. همچنین هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان این تحریم‌ها را “بی‌فایده” خوانده بود.

در پی حمله اخیر آمریکا به کاروان حشد شعبی و شهادت قاسم سلیمانی، سردار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی، پارلمان عراق شامگاه یکشنبه با تصویب یک قانون پنج بندی به خروج تمامی نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق و لغو نقش ائتلاف بین‌المللی در عراق و همچنین لغو توافق امنیتی با آمریکا از سوی دولت عراق رای داد.

الجزایر خواهان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا