نیروهای آمریکا در خاورمیانه؛ اهداف بالقوه

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی پایگاه‌ها و تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در کشورهای خاورمیانه را برشمرده است:

عراق: تخمین ۶۰۰۰ سرباز

مقام‌های آمریکایی دقیقا نمی‌گویند که چه تعداد سرباز در عراق حضور دارند یا پایگاه‌های آنها کجاست. تخمین زده می‌شود که ۶۰۰۰ سرباز در سراسر این کشور مستقر هستند که شامل منطقه سبز، منطقه دیپلماتیک بغداد و پایگاه هوایی الاسد است که مایک پنس، معاون ترامپ در نوامبر ۲۰۱۹ در آنجا با سربازان آمریکایی دیدار کرد.

سوریه: تخمین ۸۰۰ سرباز

مقام‌های آمریکایی درباره اینکه چه تعداد سرباز این کشور در سوریه هستند و در کجا مستقرند، رازداری می کنند. پس از آنکه دولت ترامپ به صورت ناگهانی دستور خروج نیروهای آمریکایی را از سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ صادر کرد،  ۸۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه باقی ماندند. در آن زمان، تعداد سربازان آمریکایی حدود ۲۰۰۰ تن بود.

افغانستان: تخمین ۱۴ هزار سرباز

حدود ۱۴ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان که کشوری در جنوب آسیا است مستقر هستند در نوامبر ۲۰۱۹، ترامپ در سفری غیرمنتظره به افغانستان با سربازان مستقر در پایگاه هوایی بگرام در این کشور دیدار کرد.

کویت: حدود ۱۳ هزار سرباز

بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده حدود ۱۳ هزار سرباز در چندین پایگاه واقع در کویت دارد. دو کشور یک توافق همکاری دفاعی از جنگ خلیج فارس در ۱۹۹۱ دارند.

اردن: حدود ۳۰۰۰ سرباز

اردن هم مرز عراق، اسرائیل، سوریه و سرزمی‌های اشغالی و همچنین عربستان، از لحاظ مکانی یک متحد استراتژیک برای آمریکاست. پایگاه هوایی موفق السلطی در نبرد علیه داعش یک پایگاه مهم بود و اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی برای ارتقای این مجموعه وجود دارد. در نوامبر ۲۰۱۶، سه سرباز آمریکایی در جریان تیراندازی بی سابقه از سوی یک نیروی هوایی اردنی در پایگاه هوایی ملک فیصل کشته شدند.

مظنون به قتل سیاستمدار آلمانی به جرم خود اعتراف کرد
هم اکنون بخوانید

عربستان: تخمین ۳۰۰۰ سرباز

در اکتبر ۲۰۱۹، ایالات متحده اعلام کرد که سربازان دیگری را به عربستان اعزام می‌کند.

بحرین: بیش از ۷۰۰۰ سرباز

بحرین میزبان یک پایگاه نیروی دریایی آمریکا است که چند هزار پرسنل آمریکایی در آن مستقر هستند یا در آن توقف موقت دارند. این کشور متحد نزدیک عربستان است .

عمان: حدود ۶۰۰ سرباز

عمان تنها میزبان چند صد سرباز آمریکایی است. در مارس ۲۰۱۹، این کشور با امضای توافقی به هواپیماها و ناوهای آمریکایی اجازه داد تا از برخی از بنادر و باندهای فرودگاهی عمان استفاده کنند.

از همه مهمتر، عمان در امتداد شبه جزیره عربستان در نزدیکی تنگه هرمز است.

امارات: تا ۵۰۰۰ سرباز

امارات دیگر کشور نزدیک تنگه هرمز میزبان ۵۰۰۰ سرباز در سال های اخیر بوده و به صورت سنتی متحد عربستان و آمریکاست.

قطر: ۱۳ هزار سرباز

قطر محل استقرار بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی در خاورمیانه یعنی العدید است. در سال ۲۰۱۸، قطر یک اعتماد نو به نقل از برنامه ۱.۸ میلیارد دلاری را برای ارتقای این پایگاه اعلام کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که این کشور با محاصره از سوی عربستان و امارات روبروست.

ترکیه: تخمین ۲۵۰۰ سرباز

ترکیه میزبان پایگاه هوایی اینجرلیک و سایر سایت‌هایی است که نیروهای ناتو در آنها مستقر هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا