علت افزایش انتشار ذرات معلق در هوای تهران بر اساس سیاهه انتشار

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین سیاهه انتشار شهر تهران در سال ۹۶ طی چند سال اخیر انتشار ذرات معلق ۲۱ درصد و انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) ۱۸ درصد افزایش یافته است. حسین شهبازی -مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران – در گفت و گو با ایسنا درباره علت افزایش ذرات معلق و اکسیدهای نیتروژن در تهران اظهار کرد: در سیاهه انتشار جدید منابعی در نظر گرفته شده است که در سیاهه قبلی به آن‌ها توجهی نشده بود . برای مثال نیروگاه منتظرالقائم در فاصله ۱۰ کیلومتری تهران و در غرب آن است که در سیاهه انتشار به عنوان یک منبع آلودگی هوا در تهران درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:سایش لنت، لاستیک و ترمز خودروها نیز سبب تولید ذرات معلق می‌شود که در سیاهه انتشار سال ۹۶ به سهم آن‌ها در آلودگی هوا توجه شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه  فرایند تولید برخی صنایع مانند صنعت سیمان – جدای از سوخت مصرفی آن‌ها – نیز سبب تولید آلاینده‌های هوا می‌شود و در سیاهه انتشار به سهم آن‌ها نیز توجه شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر انتشار برخی آلاینده‌ها مانند منواکسیدکربن و  اکسیدهای گوگرد کاهش یافته است که از جمله دلایل آن‌ها می‌توان به حذف گوگرد سوخت دیزل اشاره کرد.

انتهای پیام

بارش باران همراه با کاهش دما در برخی استان‌ها
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

دکمه بازگشت به بالا