«عجز شماست که در سیاهی شب، ما را می‌کشید»

‏‏به گزارش ایسنا، خبر کوتاه و غیرقابل باور بود. «مرتضی مطهری به شهادت رسید». در تاریکی شب، هدف گلوله گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به فیض شهادت رسید و حالا ۴۸۸ ماه بعد خبر کوتاه دیگری به همان اندازه غیرقابل باور و حزن‌انگیز روی خروجی خبرگزاری داخلی و خارجی قرار گرفت. «سرلشکر قاسم سلیمانی به شهادت رسید». بهت و حیرت تمام ایران را گرفت. خبر، دو باره و سه باره خوانده شد، حقیقت داشت، هوشمندترین و راست‌ترین سردار سپاه اسلام که خواب را از چشمان مستکبران و زورگویان عالم ربوده و رعب و وحشت را در دل دشمنان خدا و معاندان نظام جمهوری اسلامی انداخته بود و لقب «شهید زنده» را داشت، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به دستور بزدل‌ترین رییس‌جمهور ایالات متحده به فیض شهادت رسید.

به جرات می‌توان نسبتِ عاطفی قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری را با عمق ارادتی که شهید مرتضی مطهری به امام امت داشت مقایسه کرد. امام خمینی در بزرگداشت شهادت «معلم شهید»، گفتند: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم.» مقام معظم رهبری هم که همواره احساس و نگاه خاصی به قاسم سلیمانی داشتند در پاسداشت این شهید والا مقام، گفتند: «سرانجام سلیمانی به مقام والای شهادت رسید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.»

رهبر فقید انقلاب اسلامی بر نقش بی‌بدلیل شهید مرتضی مطهری و تاثیر خون ایشان در استواری انقلاب اسلامی گفتند: «این رجل فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنی خدا دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست. بریزید خون‌ها را، زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از ‎‏مرگ نمی‌ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.»

ایشان ترور نخبگان علمی و سیاسی ایرانی به دست دشمنان انقلاب اسلامی را از سر عجز و ناتوانی دانستند و افزود: «دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می‌کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می کردید، مباحثه می کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است. منطق اسلام ترور را باطل می‌داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیت‌های بزرگ ما، شخصهای بزرگ ما، اسلام ما تأیید می‌شود. نهضت ما زنده شد. تمام اقشار ایران، باز زندگی از سر گرفت. اگر یک سستی، ضعفی ‎‏پیدا کرده بود، زنده شد. اگر نبود شهادت این مرد بزرگ، و اگر مرده بود این مرد بزرگ در بستر خودش، این تأیید نمی‌شد، این موج بر نمی‌خاست. الآن موجی در همۀ دنیا، همۀ دنیا، همۀ دنیایی که به اسلام علاقه دارند، این موج بلند شد.»

در سیل امام‌زاده داوود ۲۳ کشته و دو مفقودی داریم
هم اکنون بخوانید

امام امت خطاب به امت اسلامی هم تاکید کردند: «سایر کشورها هم، برادران‏ من نترسید از موج.‏ ‏آن که مردن پیش چشمش «تَهْلُکه» است‏ نهی «لا تُلقوا» بگیرد او به دست. مردن تهلکه نیست، مردن حیات است. آن عالَم، حیات است؛ این عالم مرده است. از مردن نترسید، و نمی‌ترسیم. آنها باید بترسند که مردن را از بین رفتن می دانند، هلاک و فنا می‌دانند. چرا مسلمین از موت بترسند؟ چرا علما از موت بترسند؟ این مکتب باقی است، مکتب اسلام باقی است، این نهضت باقی است، تا این ریشه‌های گندیده هم زیر خاک بروند، تا این ریشه‌های گندیده هم قطع بشوند، تا این توطئه‌های ضعیف هم خنثی بشوند.»

رهبر فقید انقلاب اسلامی با تبیین تفاوت مکتب اسلام با سایر مکاتب دینی، گفتند: «یکی از فرقهای مکتب اسلام، مکتب توحید، با مکتب‌های انحرافی، مکتب‌های الحادی این است که رجال این مکتب، شهادت را برای خودشان فوز عظیم می‌دانند. از شهادت استقبال می‌کنند، چون قائل هستند به اینکه، ما بعدِ این عالم طبیعت، عالم‌های بالاتر و نورانی‌تر از این عالم است. مؤمن در این عالم در زندان است، و بعد از شهادت از زندان بیرون می‌رود. این یکی از فرق‌هایی است که بین مکتب ما، مکتب توحید، با سایر مکتب‌هاست. جوان‌های ما شهادت را طالبند. علمای متعهد ما برای شهادت پیشقدم می‌شوند. آنهایی که به خدا اعتقاد ندارند و به روز جزا، آنها باید بترسند از موت؛ آنها از شهادت باید بترسند. ما و شاگردان مکتب توحید از شهادت نمی‌هراسیم، نمی‌ترسیم. بیایند امتحان کنند.»

مقام معظم رهبری در پی شهادت قاسم سلیمانی با اعلام سه روز عزای عمومی، به این سردار رشید اسلام درجه «سپهدی» دادند و ایشان را به اولین پاسدار با درجه سپهدی مفتخر کردند.

میهمانان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
هم اکنون بخوانید

آیت‌الله علی خامنه‌ای در پیامی که به مناسبت شهادت قاسم سلیمانی صادر شد، تاکید کردند: «سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحنافداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

رهبر انقلاب اسلامی در پیام یادآور شدند: «او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خون‌خواه اویند.»

مقام معظم رهبری خطاب به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی، بیان کردند: «همه‌ی دوستان -‌ و نیز همه‌ی دشمنان – بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است. فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد. ملت ایران یاد و نام شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =

دکمه بازگشت به بالا