نتانیاهو رسما درخواست مصونیت قضایی کرد / اپوزیسیون اسرائیل: نتانیاهو ثابت کرد گناهکار است

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المنار، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب راست‌گرای لیکود که تا شامگاه چهارشنبه مهلت داشت، سرانجام درخواست مصونیت قضایی خود را رسما به کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی ارائه داد.

این در حالی است که نتانیاهو در ۳ پرونده فساد متهم شناخته شده است.

رئیس حزب راست‌گرای لیکود خاطرنشان کرد: به خاطر ادامه رهبری اسرائیل برای سال‌های بیشتر به سوی دستاوردهای بزرگ، نزد رئیس کنست خواهم رفت و از وی درخواست مصونیت قضایی می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه افزود، این مصونیت قضایی موقت خواهد بود و بعد از اتمام دوره زمامداری آن مقابل دادگاه حاضر خواهد شد.

وی همچنین مدعی شد: برای نابودی توطئه‌های ساختگی علیه خود، در دادگاه حضور خواهم یافت و هدف از قانون مصونیت ممانعت از جعل اتهام است.

این اقدام نتانیاهو اما انتقادها و حملات تند اپوزیسیون اسرائیل را به دنبال داشت. بنی گانتس، رهبر ائتلاف “آبی سفید” دقایقی پس از سخنرانی نتانیاهو، وی را به باد انتقاد گرفت و گفت: هرگز تصور نمی‌کردم ما به روزی برسیم که در آن نخست وزیر اسرائیل از رویارویی با دستگاه قضایی فرار کند.

وی همچنین تصریح کرد: این روز، روز سختی برای دولت و روز غمگینی برای من است.

رهبر ائتلاف “آبی سفید” گفت: نتانیاهو می‌داند که مجرم و گناهکار است. کسی که فکر می‌کند هیچ خطایی از او سر نزده از حضور در دادگاه واهمه‌ای ندارد.

وی افزود: حزب آبی و سفید به رهبری من تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا با تشکیل کمیته‌ای در کنست از اعطای مصونیت قضایی برای فردی که با اتهامات کیفری روبه روست، مقابله کند.

تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

آویگدور لیبرمن،  رئیس حزب “اسرائیل خانه ما” نیز گفت: این حزب از درخواست نتانیاهو برای دریافت مصونیت حمایت نمی‌کند. اکنون به طور واضح و بدون هیچ شک و شبهه‌ای تمامی آنچه که برای نتانیاهو اهمیت دارد همان مصونیت است، با آن بیدار می‌شود، با آن شبانه روز زندگی می‌کند، نفس می‌کشد و با آن می‌خوابد.

وی همچنین گفت، دولت اسرائیل در گرو مشکل شخصی و خصوصی نتانیاهو است.

مهلت ۳۰ روزه دریافتی نتانیاهو برای امکان درخواست مصونیت جهت عدم حضور در دادگاه در پرونده‌های فساد به اتهام رشوه‌گیری و خیانت در امانت شامگاه چهارشنبه به اتمام رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا