پیام رییس اورژانس کشور به مناسبت روز پرستار

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، در پیام دکتر پیرحسین کولیوند آمده است: « “پرستاران، درد آشنایان همه بیماران و از کار افتادگان هستند، مونس لحظه‌های درد و رنج انسان‌هایی هستند که نیاز به مونس و پرستار دارند.” مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری، حضرت زینب (س)، بانویی که شاید هدف از خلقت او در این جهان، آموزش ایثار و فداکاری به تمامی مردان و زنان بوده است. حضرت زینب کبری (س) در مفهوم واقعی کلمه پرستاری با روح سترگ بودند که در سال‌های با برکت و پرعزت حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کردند و یاری کننده بازماندگان حادثه جانسوز کربلا بوده‌اند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کرده‌اند.

پرستاری، واژه‌ای آشناست که ناخودآگاه هر شنونده‌ای را به یاد یاری رسانی در لحظات سختی و کمک رسانی می‌اندازد، انسان‌های بی‌ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می‌کنند و تمام تلاش خود را معطوف می‌سازنند تا بیماران و دردمندان، دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند. عشق به خالق و عشق به مخلوق را در کسوت شریف و مقدس “پرستار” جلوه‌گر می‌نمایند.

پرستاران عزیز، تمام هستی خود را برای آرامش و آسایش دردمندان نثار می‌کنند و در این اخلاص سرشار از معنویت، جلوه‌ای از کرامت بزرگ بانوی عاشورا حضرت زینب کبری (س) را منور می‌سازند که اسوه صبر و از خودگذشتگی زنان عالم است.

نیک می‌دانیم که پرستاران، منادیان انسانیت و کرامتند، آنگاه که جان‌های بیمار و دردمند را به نور ایمان و ایثار، حیاتی دیگر می‌بخشند به واقع جانی در کالبد جامعه می‌دمند و این جان بر آمده از اعتقاد و باور راستین، همت بی‌منت و تلاش ستودنی پرستاران عزیز در یاری رسانی به خلق و تحقق وعده ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در اجرای طرح ارزشمند تحول نظام سلامت کشور، تلاشی عظیم و ماندگار است که بی‌شک مورد رضایت حضرت حق و عموم مردم رشید و مهربان ایران اسلامی است.

نکات بهداشتیِ دهان و دندان برای سالمندان
هم اکنون بخوانید

اینجانب فرا رسیدن ولادت با سعادت اسوه صبر و مقاومت، حضرت زینب (س) و روز پرستار را به تمامی شما سپیدپوشان عرصه سلامت و  پرستاران دلسوز، زحمتکش و پر تلاش ایران اسلامی به خصوص همکاران جهادی و پرتلاش اورژانس پیش بیمارستانی، که همچون فرشتگان رحمت به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی بیمار پاسخ می‌دهند، تبریک عرض می‌کنم. ان شاءالله در پناه حق همواره سلامت و سعادتمند باشید.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا