واکنش‌ها در عراق به تجاوز آمریکا علیه مواضع حشد شعبی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز آشکار آمریکا به مقر نیروهای امنیتی تجاوز به حاکمیت ملی و کرامت عراقی‌هاست. این اقدام جنایتکارانه با مخالفت عراقی‌ها روبرو خواهد شد که آماده ورود به هر چالشی درباره حاکمیت و کرامتشان هستند.

در این بیانیه آمده است: ما در ائتلاف الفتح این تجاوز آشکار به حاکمیت ملی را محکوم می‌کنیم و از تمامی گروه‌های ملی و فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان می‌خواهیم تصمیم جدی و فوری را برای اخراج تمامی نیروهای خارجی از خاک عراق اتخاذ کنند؛ نیروهایی که مصداق واقعی خنجر از پشت در وطن ما هستند.

همچنین مسئولان عراقی از جمله عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق و برهم صالح، رئیس‌جمهور این کشور و فرماندهان و رهبران حشد شعبی حملات آمریکا به گردان‌های حزب‌الله عراق در سوریه و عراق را محکوم کردند.

حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق تأکید کرد که تکرار حمله آمریکا به حشد شعبی طرحی روشمند برای تضعیف این گروه‌هاست.

عصائب اهل الحق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا، مقابله جسورانه در مقابل این برخوردهای وحشیانه آمریکا را که هدف آن برهم زدن ثبات در کشورهای امن است، می‌طلبد.

در این بیانیه آمده است: این تجاوزات آشکار ادامه تجاوزات قبلی اسرائیل به مقرهای حشد شعبی است و نشان می‌دهد که دشمن در یک جبهه واحد است ما از گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در مقابل این تجاوز بزدلانه متحد شوند و اختلافات را کنار بگذارند.

گروه علمای عراق نیز اعلام کرد: هدف قرار دادن حشد شعبی یک برخورد وحشیانه است. ما از شورای عالی اسلامی عراق می‌خواهیم موضعی جدی و سرنوشت‌ساز علیه این تجاوزات اتخاذ کند.

پامپئو در بلاروس به دنبال ارتقای روابط و مقابله با چین و روسیه
هم اکنون بخوانید

ائتلاف النصر عراق نیز تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق را محکوم کرد.

فراکسیون سائرون وابسته به جریان صدر نیز تأکید کرد که تجاوز وحشیانه به مقرهای حشد شعبی نقض آشکار حاکمیت عراق است.

همچنین سازمان بدر عراق حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی را محکوم و تأکید کرد: ما حق داریم به این حملات پاسخ بدهیم.

این حزب تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم عراق به میدان تسویه‌حساب با ایران تبدیل شود.

حزب الدعوه به رهبری نوری مالکی هم تأکید کرد که حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی نقض حاکمیت عراق است.

همچنین مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نسبت به خطر کشیده شدن این کشور به آنچه “میدان جنگ ایران و آمریکا” نامیده هشدار داد و توئیت کرد: ما نمی‌خواهیم عراق به میدان درگیری بین ایران و آمریکا تبدیل شود. ما به اقدام جدی از سوی مسئولان برای دور کردن عراق از این وضعیت نیاز داریم. اگر عراقی‌ها متحد و جدی نباشند این درگیری پایانی برای عراق خواهد بود. ما به صلح و بازسازی نیاز داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا