​آمادگی شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه برای جنگیدن در لیبی با حقوق ماهیانه

به گزارش ایسنا، شبکه سی ان ان عربی گزارش داد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن است، فاش کرد که گروه‌های مسلح سوری وابسته به ترکیه، مراکزی را برای ثبت نام و انتقال افراد مسلح داوطلب به لیبی و جنگیدن در کنار نیروهای دولت وفاق ملی این کشور در مقابل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر راه اندازی کرده‌اند.

طبق اعلام این مرکز، چهار مرکز ثبت نام در منطقه عفرین در شمال حلب برای جذب جنگجویان افتتاح شده است. همچنین شبه نظامیان مسلح وابسته به ترکیه برای تشویق متقاضیان حضور در جنگ داخلی در لیبی حقوق ماهانه‌ای در حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار علاوه بر خدمات کشور میزبان را وعده داده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در ادامه از حضور ده‌ها تن در این مراکز برای مشارکت در جنگ لیبی تحت لوای ترکیه خبر دادند.

این مرکز همچنین به نقل از منابع دیگری گزارش داد که در روزهای گذشته دو شورشی سوری وابسته به شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه در لیبی کشته شده‌اند.

در همین حال، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مسؤولان ارشد دولت ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، گروه‌های شورشی ترکمان که در کنار نظامیان ترکیه در شمال سوریه جنگیدند، به زودی به پشتیبانی دولت وفاق ملی لیبی در جنگ با نیروهای ارتش ملی اضافه می‌شوند.

طبق این گزارش، یک مسؤول دولت وفاق گفت که این دولت ابتدا با ایده استقرار معارضان سوری در این کشور مخالفت کرده بود اما نهایتا بعد از مواجه‌ شدن با پیشروی نیروهای ژنرال حفتر به سمت طرابلس، با این ایده موافقت کرد.

انصارالله از شکست طرح ائتلاف سعودی برای آشوب در یمن خبر داد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا