بالاترین افزایش هفتگی قیمت طلا در ۴ ماه گذشته

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۰۹ دلار و ۵۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه تا مرز ۱۵۱۲ دلار و ۳۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از چهارم نوامبر بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در مسیر ثبت دو درصد افزایش قیمت هفتگی قرار دارد که بزرگترین رشد قیمت هفتگی از اوایل اوت تاکنون خواهد بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۵۱۴ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر بهبود روابط تجاری میان آمریکا و چین و قراردادی که قرار است به زودی میان دو کشور امضا شود، به بالاترین حد در ۱۸ ماه گذشته صعود کردند.

وزارت بازرگانی چین روز پنج شنبه اعلام کرد پکن و واشنگتن همچنان سرگرم تکمیل مقدمات ضروری هستند و ارتباط نزدیکی برای امضای قرارداد حفظ کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه به پایگاه خبریان گفته بود: وی و شی جین پینگ، رییس جمهور چین برای امضای فاز اول پیمان تجاری میان واشنگتن و پکن که ماه میلادی جاری مورد توافق قرار گرفت، یک مراسم امضا خواهیم داشت و ما این توافق را سریع‌تر امضا خواهیم کرد زیرا می‌خواهیم آن را به انجام برسانیم. توافق قطعی است و در حال حاضر در دست ترجمه است.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود با حدود ۱۸ درصد رشد، امسال در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ قرار دارد که عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

کاهش درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی!
هم اکنون بخوانید

موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۴ درصد نسبت به روز سه شنبه رشد کرد و به ۸۹۲.۳۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۷ دلار و ۸۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۹۴۹ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر دو فلز در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از اواخر اوت به این طرف قرار دارند.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۹۹ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =

دکمه بازگشت به بالا