عروج حضرت عیسی(ع)؛ یک تاکتیک الهی برای عصر ظهور

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان در گفت وگو با ایسنا، یکی از باورها و اعتقادات مسلمانان به ویژه شیعیان را پذیرش همه ادیان و انبیای الهی دانست و اظهار کرد: اسلام با پذیرش شریعت پیامبر(ص) شکل می گیرد و لذا شرط ورود به شریعت پیامبر اسلام پذیرش همه انبیای الهی به عنوان فرستاده خداوند است.

وی با بیان اینکه نمی توان مسلمان بود برخی از پیامبران را قبول داشت و برخی را رد کرد و افزود:‌ برخی از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت هستند و برخی تبلیغی، اما در اندیشه اسلامی تفاوتی میان پیامبران وجود ندارد و انکار هر یک از انبیا مسلمان بودن را دچار مشکل می کند.

استادیار گروه معارف و الهیات دانشگاه گیلان حضرت عیسی(ع) را یکی از پیامبران اولوالعزم دانست که شریعتش از سوی خدا آمده و گفت: عیسی مسیح رسولی است که بعد از موسی(ع) و پیش از رسول‌الله(ص) مبعوث شده، اما مسیحیت با شریعتی که عیسی(ع) آورده تفاوت دارد.

کریمیان یهود را محلی دانست که فرزندان حضرت یعقوب(ع) در آن زندگی می کردند و یادآور شد: یهودیت سابقه قبل از تولد موسی(ع) داشت و این پیامبر اولوالعزم برای هدایت بنی‌اسرائیل مبعوث شد.

وی آموزه‌های اصلی رسولان را کتاب‌های آسمانی دانست و تصریح کرد: کتاب‌های مقدس همچون تورات و انجیل در دسترس نیست و کتب موجود تنها تلقی یهودیان و مسیحیان از رفتار و کردار پیامبرانشان است. در واقع پیروان حضرت موسی و حضرت عیسی برداشت‌ها و دل‌نوشته‌های خودشان را در قالب کتاب آورده‌اند و اعتقادی به الهی بودن تورات و انجیل ندارند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امروز با یک تمدن شبه‌دینی به نام «مسیحیت» مواجه هستیم، عنوان کرد:‌ این تمدن شبه‌دینی به اعتقاد بزرگان کلیسا و اندیشمندان مسیحیت قابل انتقادات جدی است. البته مسلمانان نسبت به حضرت عیسی(ع) و دین مسیحیت احترام قائل هستند.

روایتی از داستان‌های پیامبران از زبان حیوانات
هم اکنون بخوانید

کریمیان از منظر اسلام و قرآن «تثلیث» را شرک دانست و خاطرنشان کرد: تثلیث یک مقوله تحمیل شده بر مسیحیت است که توسط کنستانتین دوم، امپراتور روم صورت گرفته، زیرا آیات متعددی در قرآن آموزه‌ای تحت عنوان «تثلیث» را غیر قابل قبول می داند.

نیازمند گفتمان جدی بین اندیشمندان اسلامی و مسیحی هستیم

وی با اشاره به آیه «وَإِذْ قَالَ اللَّهُ یَا عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ أَأَنْتَ قُلْتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِی وَأُمِّیَ إِلَهَیْنِ مِنْ دُونِ اللَّهِ…؛ مائده – ۱۶»، بیان کرد:‌ گفت‌وگوی میان خدا و حضرت عیسی(ع) به صراحت تثلیث را رد می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به هم‌آوایی مسیحیت امروز با گرایش‌های استکباری، متذکر شد: پدیده «مسیحیت اوانجلیست» به ابزاری برای همواره کردن راه صهیونیسم تبدیل شده تا ظلم و ستم در حق بشریت با آموزه‌های مسیحیت ادامه پیدا کند.

وی مسیحیت اوانجلیست را برازنده پیروان عیسی مسیح ندانست و اظهار کرد:‌ اوانجلیست‌ها می‌گویند که عیسی مسیح در آخرالزمان دوباره متولد خواهد شد و جهان را پر از عدل می‌کند، اما مسیحیت انجیلی اکنون تغییر کرده و تبدیل به مسیحیت صهیونی شده است.

کریمیان حضرت عیسی(ع) را ظلم‌ستیز و عدالت‌گستر دانست و تاکید کرد: امروز نیازمند گفتمان جدی بین اندیشمندان اسلامی و مسیحی هستیم تا با گفت‌وگوی بین ادیانی به تبیین کیفیت آخرالزمان و ظهور منجی عالم بشریت بپردازیم.

این مدرس دانشگاه نقش‌آفرینی حضرت عیسی(ع) در زمان ظهور را یکی از روایات انجیلی دانست و گفت: روایات شیعی نیز بر این باور است که عیسی مسیح در آخرالزمان در رکاب امام زمان(عج) قرار می‌گیرد تا بشریت را نجات دهد.

هنرمندی که نقاشی را حماقت می داند!
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به شباهت عروج عیسی مسیح با غیبت امام زمان(عج)، اضافه کرد:‌ حضرت عیسی عروج کرد تا در آخرالزمان با ظلم و ستم مواجه شود و عدالت را گسترش دهد. در حال حاضر دین مسیحیت در دنیا فراگیر شده، اما با عنایت خداوند دین اسلام دین جهانی خواهد بود.

کریمیان عروج عیسی(ع) را یک تاکتیک الهی برای عصر ظهور دانست و یادآور شد:‌ همراهی حضرت عیسی با امام زمان(ع) در زمانی که اکثر مردم جهان به دین مسیح هستند، موجب گسترش سریع اسلام و اصلاح جهانی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا