تکلیف شهرداری‌های استان تهران برای تدوین برنامه‌ پنج ساله

محمد تقی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور برای شهرداری ها و دهیاری ها رویکرد آموزش و پژوهش را در دستور کار قرار داده است. بر همین اساس استانداری تهران هم در زمینه آموزش و پژوهش شهری، اقداماتی را انجام داده است. درحقیقت ما به سمت آموزش‌های کاربردی و اجرایی بر اساس وظایف‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیش رفتیم به شکلی که کاربست اجرایی هم داشته باشد.

تأکید استانداری بر اقدامات عمرانی در استان تهران با محور آموزش و پژوهش

وی افزود: بی تردید یکی از نتایج کاربست حوزه پژوهش و آموزش افزایش کیفیت اقدامات عمرانی است البته به پیوست این موضوع سامانه نظارتی نیز ایجاد می‌کنیم. در حال حاضر استانداری تهران این طرح را اجرایی کرده است و این طرح را هم به وزارت کشور ارائه داده‌ایم و مقرر شد استان تهران به صورت پایلوت آن را اجرایی کند و در ششمین جشنواره آموزش و پژوهش نیز معاونت عمرانی استانداری تهران در این خصوص حائز رتبه شد.

تقی زاده ادامه داد: امروز با تدوین این طرح انتظارات از ما افزایش یافته و باید موضوع آموزش و نظارت در اجرای پروژه‌های عمرانی در مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌های تهران به صورت جدی‌تری پیگیری شود. در این مسیر از تکنولوژی‌های روز باید بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: در حقیقت استفاده از اپلیکیشن‌ها و فضاهای مجازی و همین‌طور استارت‌آپ‌ها نیز می‌تواند در حوزه مدیریت شهری به ما کمک کند به عنوان مثال می‌توان برای حل معضلات حوزه پسماند در کلانشهر تهران از اپلیکیشن‌هایی در این خصوص بهره گرفت. قطعاً می‌توان از فضای مجازی و تکنولوژی روز در مسیر کاهش معضلات زیست محیطی بهره گرفت.

از آثار طبیعی ملی استان تهران چه می‌دانید؟
هم اکنون بخوانید

معاون عمرانی استانداری تهران با تاکید بر لزوم استفاده از اطلاعات به روز و ضرورت انجام مطالعات برای دست یافتن به آخرین دستاوردهای روز دنیا گفت: باید بر اساس نوآوری‌ها و پژوهش‌ها حرکت کنیم. قطعا برای داشتن پشتوانه علمی در اقدامات نیازمند اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی بر اساس پژوهش هستیم در همین راستا شهرداری‌ها در استان موظف هستند اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای پنج ساله به عنوان سند توسعه‌ای تدوین کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا