اساتید دانشگاه خواجه نصیر در مستند مسابقه «بزن به برق»

در مستند مسابقه «بزن به برق» از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شود تا یک اتومبیل برقی را از پایه و با ارزان‌ترین لوازم و قطعاتی که می‌توانند بسازند. ضمن اینکه رقبا می‌توانند یک اتومبیل بنزینی را انتخاب کنند و با جایگزین کردن موتور و اضافه کردن تعداد مورد نیاز باطری و سایر وسایل جانبی، آن را به اتومبیلی برقی تبدیل کنند که برای طی مسافت‌های کوتاه درون شهری مناسب باشد.

همچنین این مسابقه بخشی به نام «گاراژ» دارد که هر بار در این بخش یک چهره شناخته شده از بین اهالی هنر، ورزش و… یک ماشین کلاسیک بنزینی می آورد و در اعتماد نو به نقل از برنامه نشان داده می شود که این ماشین را چگونه می توان به یک ماشین برقی تبدیل کرد.

اسماعیل ترک‌زاد ـ تهیه‌کننده مستند مسابقه «بزن به برق» ـ در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند ساخت این مسابقه اعلام کرد: بعد از گرفتن پروانه ساخت این مجموعه به دنبال دریافت سایر مجوزهای لازم و هماهنگی‌ها هستیم و گروه تهیه برای تسهیل مراحل تولید، آمادگی دارد تا با شرکت‌ها، گروه‌ها و نهادهایی که به نوعی اهداف اعتماد نو به نقل از برنامه را با چشم‌اندازهای خود همسو می‌بینند، مذاکره کند.

وی افزود: رایزنی‌ها با پلیس راهور برای تکمیل اطلاعات فنی در حال انجام است. همچنین مذاکرات متعددی با اساتید متخصص دانشگاه صنعتی خواجه نصیر دربارهٔ جزئیات تخصصی انجام شده و گروهی از اهل فن در زمینهٔ تعمیر و ساخت قطعات اتومبیل در اتاق فکر اعتماد نو به نقل از برنامه مشغول تعیین راهبردهای اجرایی هستند.

ترک‌زاد یادآور شد: در همین راستا اتاق فکر اعتماد نو به نقل از برنامه «بزن به برق» با فدراسیون اتومبیلرانی هم در حال گفتگو است.
 

دعای روز اول ماه رمضان+صوت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا