محل برگزاری هشتمین بیینال مجسمه‌سازی تهران مشخص شد

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، نشست مابین مدیران اداره کل هنرهای تجسمی و مدیران شرکت فرهنگی و گردشگری عباس آباد با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، محمد حسین حجازی مدیر عامل شرکت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، مجتبی خشایارفرد معاون فرهنگی و گردشگری منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی و عبدالرحیم سیاهکارزاده رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همچنین عباس مجیدی رییس هیات مدیره انجمن مجسمه سازان ایران و محمود بخشی دبیر هشتمین بیینال مجسمه سازی تهران، برگزار شد.

هادی مظفری گفت: دوسالانه مجسمه یکی از مهمترین رویدادهای تخصصی و ملی است که خروجی بین المللی دارد. به دلیل اهمیت این بیینال ابتدا با مدیر باغ کتاب تهران آقای محسن جلالی فراهانی گفتگو کردیم که نتایج بسیار خوبی از آن جسله گرفتیم و سپس با منطقه فرهنگی عباس آباد مذاکره کردیم و با استقبال آن مجموعه برای برگزاری این رویداد مهم در هنرهای تجسمی مواجه شدیم.

مظفری گفت: فعالیت ستاد برگزاری بیینال از اوسط مهرماه امسال کار خود را آغاز کرد و در جلسات متعددی که با مسئولان باغ کتاب برگزار کردیم به نتایج قابل توجهی رسیدیم و قرار بر این شد که هنرمندن در سطوح مختلف در باغ کتاب کار خود را ازئه کنند.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: هشتمین بیینال مجسمه سازی تهران در نهایت قصد دارد  از طریق تعامل خلاق میان هنرمندان، گروه های تحقیقاتی و مخاطب بستری مناسب برای تجربه گری و گسترش افق کاری هنر ایجاد کند. و با توجه به اینکه فرایند تجربه هنری نقشی کلیدی در دریافت و ارتباط میان مخاطب و هنرمند دارد در این دوره روند شکل گیری آثار مورد توجه قرار گرفته است.

ناگفته هایی از ابرچالشی به نام «کرونا»
هم اکنون بخوانید

عبدالرحیم سیاهکارزاده رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر درباره همکاری موسسه با هشتمین بیینال مجسمه سازی تهران گفت: تمامی کارهای دبیرخانه ای بیینال از جمله ثبت نام هنرمندان و داوری ها در موسسه تجسمی انجام شده است. ما جلسات زیادی با مدیران باغ کتاب تهران داشته ایم و همراه با هنرمندان از محل دیدن کردیم و هنرمندان جایابی فرضی کارها را انجام دادند.

سیاهکارزاده افزود: مدیر باغ کتاب آقای جلالی فراهانی در زمینه برگزاری هشتمین بیینال مجسمه سازی تهران همکاری های خوبی داشه است و در زمینه پیشنهاد بیینال برای مسیر چیدمان آثار از ایستگاه مترو تا کتابخانه ملی با مدیران منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد هم مذاکره کردیم که قرر شد بر اساس نقشه ها این مسیر تا پل طبیعت هم ادامه پیدا کند.

سید محمد حسین حجازی مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نیز با اشاره به اهمیت دوسالانه مجسمه و همچنین تمایل منطقه عباس آباد برای برگزاری رویدادهای اینچنین، گفت: ما حمایتهای لازم را از این رویداد انجام می دهیم و تهیه مقدمات در حین برگزاری و ساخت آثار را تامین خواهیم کرد.  

هشتمین دوسالانه مجسمه سازی از اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در اراضی عباس آباد و باغ کتاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا