ایرانی‌ها سالانه ۱۵ میلیارد دلار پوشاک می‌خرند

عیسی منصوری شامگاه شنبه ۳۰ آذر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: فرصت و ظرفیت های خوبی در منطقه اسدآباد و استان همدان در بحث پوشاک وجود دارد و کارهای بزرگی در رابطه با بحث پوشاک داریم که انجام دهیم و در صورتی که تولیدکنندگان با  صاحب برند و خریداران دارای قرارداد باشند بدون سختگیری آنها را کمک کرده تا این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و فرآوری مشکلی ندارد و آمادگی لازم در این راستا را خواهد داشت، افزود: با پرداخت تسهیلات به دام سنتی مخالف هستیم مگر اینکه در رابطه با اصلاح نژاد دام و نیز دام صنعتی باشد چرا که پرداخت وام به دام های سنتی بحرانی برای اقتصاد منطقه به شمار می رود و توجیه اقتصادی و راندمانی را که باید داشته باشد، ندارد و نباید به پرداخت وام به دام سنتی اصرار کرد.

معاون وزیر کار یادآور شد: ۴۵ درصد وام و تسهیلات در هر منطقه باید به بخش کشاورزی برود و این در حالیست که ۴۰ درصد تسهیلات از محل اداره کار شهرستان به دام سنتی پرداخت شده که اقتصادی نیست. 

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات به دام سنتی جفا و ظلم به مردم است و باید با جهت گیری آنها را به سمت بهره وری و کسب درآمد هدایت کرد، افزود: همدان و زنجان از جمله استان هایی هستند که نرخ بیکاری در این استان ها به نسبت سایر استان ها پایین تر بوده و داشتن هر سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات از مهمترین دلایل این امر به شمار می رود و اگر یکی از این سه بخش مشکل وجود داشته باشد نیروی کار به راحتی می تواند در بخش دیگری جابه جا شده و شغل پیدا کند.

منصوری با بیان اینکه درخواست دارم در رابطه با اشتغال مردم کار کارمندی نکرد و واقعاً برای مردم باید کار کرد و بانک ها هم در پرداخت تسهیلات مردم را معطل نکنند، ادامه داد: دولت به دنبال ایجاد درآمد پایدار و بیمه روستایی در سطح روستاها در راستای بهره وری و اشتغال است.

باتری ساعت هوشمند جدید هواوی ۲ هفته دوام می‌آورد
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به اینکه دولت در پرداخت تسهیلات در رابطه با واحدهای دام اصلاح نژاد محدودیتی  ندارد، تصریح کرد: در حوزه دام اگر وزارت کشاورزی تمایل داشته باشد که در منطقه اسدآباد مرکز اصلاح نژاد بزند وزارت کار این آمادگی را دارد تا در راستای مرکز اصلاح نژاد همراه با آموزش تسهیلات بلاعوض پرداخت کند.

معاون وزیر کار در ادامه با تأکید بر اینکه فرآورده های معدنی کوچک  در پرداخت تسهیلات جزء اولویت ها هستند، گفت: استان همدان به اندازه کافی در این راستا طرح نداشته و در رابطه با کارخانه کنستانتره اسدآباد می توان اقداماتی انجام داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح های مصوب بانک هایی که به علت نبود منابع متوقف شده اند براساس مصوبه شورای عالی اشتغال ۶۰۰۰ میلیارد تومان در کل کشور به تدریج تا پایان سال برای این بانک ها ابلاغ خواهد شد تا این طرح های مصوب و طرح های در حال اجرا را پوشش دهند.

منصوری با بیان اینکه وزارت کار در رابطه با پرداخت تسهیلات به بحث گردشگری نیز این آمادگی را دارد، گفت: باید به رشته هایی وام و تسهیلات پرداخت کرد که درآمد آن بالا رفته و موجب بهره وری شوند.

وی اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد که نیازمندی های شهرستان در قالب پنج رشته احصا و اولویت بندی شده و با ارائه اعتماد نو به نقل از برنامه پنج ساله راهبردی کارشناسی شده دولت بدون محدودیتی برای پرداخت در این زمینه ها حمایت تسهیلاتی داشته باشد.

منصوری در رابطه با طرح تولید سبد میوه در اسدآباد نیز خاطرنشان کرد: در این راستا باید یک طرح بسته بندی محصولات کشاورزی لحاظ شود.

مکالمات صوتی و ویدیویی مسنجر رمزنگاری سر به سر می‌شوند
هم اکنون بخوانید

فرماندار شهرستان اسدآباد هم گفت: ۲۹ میلیارد تومان به اشتغال روستایی شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۲۱ میلیارد این میزان اعتبار پرداخت شده و مابقی نیز در بانک ها در حال عقد قرارداد بوده که تا پایان سال پرداخت می شود.

مجید درویشی با بیان اینکه توسعه این شهرستان بر پایه محور کشاورزی قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر در بحث دامداری صنعتی و سنتی تا ۱۰۰ رأس در رابطه با پرداخت تسهیلات دارای مشکل هستیم که اگر در این امر کمک کنند میزان تولید گوشت قرمز شهرستان افزایش خواهد یافت.

کارورزی در محیط روستاها، بیمه روستایی، قبول نکردن اسناد و وثایق روستایی توسط بانک ها از جمله موارد و مشکلاتی بود که فرماندار اسدآباد به آن اشاره کرد و افزود: مشاغل خانگی به ویژه قالیبافی در اسدآباد با وجود ۵۰۰۰ نفر قالیباف دارای ظرفیت بسیار خوبی است اما متأسفانه در این رابطه دارای مشکل سرمایه در گردش بوده و نیازمند حمایت هستند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کارخانه تولید سبد میوه یک کمبود مهم در اسدآباد است که می تواند رونق خوبی به صنعت کشاورزی بدهد، گفت: اسدآباد ظرفیت های خوبی در دامداری نوین، مشاغل خانگی، بسته بندی، میناکاری و بلوک زنی دارد که لازم است به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.

اکبر رنجبرزاده تصریح کرد: وام های ارزان قیمت باید به سمت اشتغال هدایت شود چرا که نمی خواهیم هیچ پولی بدون هدف به کسی پرداخت کنند.

معاون وزیر کار در سفر یک روزه خود به شهرستان اسدآباد از تولیدی پوشاک روستای موسی آباد، تولید ادوات کشاورزی روستای لک لک، کارخانه گونی بافی، جوراب بافی روستای جنت آباد و کارخانه کنستانتره شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا