سومین روز جشنواره «قصه‌گویی» چگونه گذشت؟

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سومین روز جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» در سانس اول از اجراها، قصه‌گوهایی از استان‌های البرز، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، یزد و خوزستان روی صحنه رفتند.

یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این روز، اجرای تئاتر عروسکی «ترب و بابابزرگ» در خلال برگزاری کارناوال صبحگاهی جشنواره قصه‌گویی بود، تئاتر عروسکی «ترب و بابابزرگ» یادآور خاطرات دهه شصتی‌ها برای والدینی بود که کودکان خود را برای این رویداد به محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آورده بودند و بیش‌تر آن‌ها با تشویق‌های پی‌درپی، نوستالژی‌های دوران کودکی خود را در خود زنده کردند.

همچنین اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای دیگر قصه‌گویی مصطفی رحماندوست، شاعر خاطره‌ساز و پیشکسوت بود که شعر «صد دانه یاقوت» با صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی، پیش از ورود او روی صحنه، در سالن پخش شد و همه حاضران در سالن آن را تکرار کردند. رحماندوست پس از اتمام این ترانه، از زنده‌یاد خسرو شکیبایی یاد و خاطره‌ای از انتخاب او برای خواندن این ترانه بیان کرد.

در سومین روز از برپایی جشنواره قصه گویی ۲۰ قصه‌گو روی صحنه رفتند و قصه‌های خود را برای حاضران اجرا کردند و کارگاه‌های تخصصی «بداهه‌پردازی و خلق قصه‌های عامیانه» با سخنرانی سچکین سارپکایا از ترکیه و «رویکردهایی به قصه‌گویی شفاهی کوبا؛ از تجربه‌های شخصی تا الگوی بین‌المللی» با سخنرانی کورالیا رودروگز مونتویا از اسپانیا برگزار شد.

سچکین سارپکایا، کارشناس قصه‌های فولکلور در نشست اول به بیان ریشه‌های مشترک در قصه‌گویی دنیا پرداخت و قصه‌های هر ملت و فرهنگی را متفاوت دانست.

نمایشگاه «لمس لحظه» با موضوع چهره
هم اکنون بخوانید

کورالیا رودروگز مونتویا، استاد دانشگاه در رشته قصه‌گویی و بازیگر کوبایی، درباره آموزش قصه‌گویی به نوجوانان گفت: نوجوانان معمولا قصه را برای خود مناسب نمی‌دانند و قصه شنیدن را نشانه کودکی می‌پندارند. از طرف دیگر برای قصه‌گویی باید از نوجوانی آغاز کرد، وقتی با مخاطب نوجوان ارتباط برقرار کنید، متوجه می‌شوید یک غنچه بعد از این ارتباط می‌شکفد. قصه‌گویی برای بزرگسالان بسیار جذاب است، زیرا همیشه بعد از اولین قصه‌گویی شما را به شنیدن یک قصه دعوت می‌کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا