جشنواره هنرهای نمایشی در بوشهر به ایستگاه آخر رسید

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این آیین نمایش را هنری جامع و دارای عناصری جذاب برای کودکان و نوجوانان مانند بازی، پویایی، ارتباط، تقویت و همچنین کسب مهارت در کارهای گروهی دانست.

سمیه رسولی افزود: نمایش ابزاری هنرمندانه برای انتقال مفاهیم اخلاق شهروندی، نکات تربیتی و یادگیری آداب اجتماعی برای ساختن آینده ای بهتر است.

در نمایش به مخاطب شناسی توجه شود

فرید میرشکار، نماینده هیات داوران و مدیر فرهنگسرای بافت تاریخی بوشهر نیز با تاکید بر علم مخاطب شناسی و توجه به رده های سنی در نمایش کودک و نوجوان مهم ترین ویژگی آن را عنصر خلاقیت و نوآوری و همچنین پرهیز از تکرار معرفی کرد.

میرشکار با اشاره به غنای ادبی و ظرفیت بالای استان بوشهر در کشف و پرورش اعضاء مستعد گفت: توجه بیشتر به توانایی های مراکز فرهنگی هنری در شهرستان ها، ما را برای ساختن آینده ای بهتر برای فرزندانمان هدایت و آماده می کند.

برگزیدگان مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون بوشهر

هیات داوران این جشنواره متشکل از “فرید میرشکار”، “حیدر مظفری” و “جوهر تنگستانی” گروه های راه یافته استان بوشهر به مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون را به شرح زیر معرفی کرد:

نمایش های «دارلیکه ای» به کارگردانی “لاله شایانفر” از مرکز دیلم، «سفر رویایی کوتوله ها» به کارگردانی “سحر سهولی” از مرکز دیّر و «ماهی سیاه کوچولو» از مرکز شماره ۲ بوشهر به کارگردانی “فاطمه براری” و به پیشنهاد هیات داوران نمایش «خیابان آرزوها» از مرکز سیراف بدون اولویت معرفی شدند.

برگزیده بخش بروشور “سید حجت حسینی” برای نمایش «آبگیری برای زندگی»، در بخش لباس “قمر غلامیان” برای نمایش «دار لیکه ای» و در بخش صحنه برگزیده اول “محمد داریوشی” برای نمایش «دار لیکه ای»، “خاتون خواجه زاده” با نمایش «خیابان آرزوها» برگزیده دوم و “سحر سهولی” از مرکز دیّر برای نمایش «سفر رویایی کوتوله ها» مورد تقدیر قرار گرفت.

برنامه‌های رادیو در تابستان
هم اکنون بخوانید

بر همین اساس در بخش بازیگری برگزیده اول “زینب بصیریان جهرمی” در نقش گلی برای نمایش «دارلیکه ای» از مرکز دیلم، برگزیده دوم این بخش “ساحل سهولی” در نقش اردک کوکی در نمایش «سفر رویایی کوتوله ها» و برگزیده های سوم به طور مشترک “مبینا میرشکاری” در نقش سگ برای نمایش «روباه و خروس» از مرکز برازجان و “سعید زبیری” در نقش تربچه برای نمایش «سفر رویایی کوتوله ها» شناخته شدند.

در بخش عروسک گردانی نیز “روشنا شریف نژاد” با نقش مرغ سقا برگزیده اول در نمایش «ماهی سیاه کوچولو» و نقش خرگوش در نمایش «آبگیری برای زندگی» و از “سیما بردستانی” و “ریحانه بردستانی” در نقش گرگ به طور مشترک تقدیر شد.

در بخش طراحی و ساخت عروسک نیز ضمن تقدیر از نمایش «مهربانترین گرگ دنیا» برگزیده این بخش نمایش «ماهی سیاه کوچولو» معرفی شد.

در این دوره از جشنواره جوایز بخش طراحی ماسک صورت به نمایش «سه بچه خوک و گرگ بد گنده» “سیده اکرم جعفری” و بخش نمایشنامه نیز به ترتیب اولویت به “سوسن حیاتی” با نمایش «دارلیکه ای» و “سارا فاله” برای نمایش «آبگیری برای زندگی» تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی نیز به ترتیب اولویت “لاله شایان فر” با نمایش «دار لیکه ای» از مرکز دیلم، “سحر سهولی” با نمایش «سفر رویایی کوتوله ها» از مرکز دیّر و “فاطمه براری” با نمایش «ماهی سیاه کوچولو» از مرکز شماره ۲ بوشهر برگزیده شدند.

به گزارش ایسنا، هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با شعار «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ در دو نوبت صبح و عصر در سالن آفرینش های مرکز شماره ۲ کانون بوشهر برگزار شد. همچنین مرحله کشوری این دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون بر اساس اعلام فراخوان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود.

دل کندن از تعزیه‌خوانی غیر ممکن است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا