ساماندهی مناطق حاشیه نشین چابهار در حال انجام است

به گزارش روابط عمومی استانداری، تقی رستم‌وندی دوشنبه شب در نشست شورای اداری چابهار که با حضور زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار و مسئولان دستگاههای اجرایی برگزارشد، اظهار داشت: شهرستان چابهار با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مواجه است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات و توجه بیشتر برخی از آنها مرتفع شود.

وی گفت: شبکه‌های محلی، رسانه‌ها و به ویژه موسسه‌ها و مراکز خیریه فعال کشوری از چابهار بازدید و نسبت به پیگیری مسائل اجتماعی این منطقه محروم اقدام کنند تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم.

معاون وزیر کشور افزود: سالانه ۱۷۰ هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیرمستقیم موادمخدر به کشور وارد می شود و ایران اسلامی علاوه بر این با مشکلات متعدد و آسیب های اجتماعی روبرو است.

وی تاکید کرد: براساس امکانات و منابع موجود باید امور منطقه را پیش ببریم و مشکلات حوزه اجتماعی را نیز براساس اولویت‌ها پیگیری کنیم.

رستم‌وندی از دستگاه‌های اجرایی و قشرهای مختلف مردم و سمن‌ها خواست با مشارکت همدیگر نسبت به کاهش مشکلاتی نظیر طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فقر و بیکاری اقدام کنند.

وی به فعالیت دفاتر تسهیل‌گری در مناطق مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: این دفاتر کمک بزرگی به مردم می‌کنند و باید همگام با مردم محلات حرکت و امور آنها را تسهیل کنند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: مسئولان محلی باید از نقاط حاشیه شهر بازدید و مسائل و مشکلات را بررسی کنند تا امور آنها بهتر پیگیری شود.

دکتر رستم‌وندی ادامه داد: سیستان وبلوچستان رتبه نخست مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها را دارد و امیدواریم با راه اندازی دفاتر تسهیل گری بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

پیگیری مشکلات فاقدین شناسنامه چابهار ضروری است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: پیگیری مشکلات فاقدین شناسنامه، حاشیه‌نشینان فاقد هرگونه امکانات رفاهی نظیر برق، آب و بهداشت از وظایف دولت است و برای این موارد اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

لزوم برخورد قاطعانه شهرداری‌ها با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر
هم اکنون بخوانید

علی زینی‌وند افزود: سیستان و بلوچستان در موضوع انتخابات و انجام امور مربوط به آن تاکنون پیشتاز بوده و امیدواریم تا آخر نیز دست اندرکاران با حساسیت لازم کارها را انجام دهند.

وی به وجود شمار زیادی فاقد شناسنامه در سراسر استان اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولان بر صدور سندسجلی تاکید دارند و به خوبی حل مشکلات در این زمینه در حال پیگیری است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ هزار نفر تبعه غیرمجاز در این استان زندگی می‌کنند.

وی گفت: حاشیه‌نشینی در استان به ویژه چابهار در سالهای گذشته غیرقابل کنترل بوده ولی هم اینک با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبارات و اقدامات لازم ساماندهی آنها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها و سمن‌ها بخوبی می توانند به دولت کمک کنند و ما انتظار داریم به عنوان فعال اجتماعی مسائل را پیگیری کنند.

چابهار ۷۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین دارد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز بیان داشت: شهرستان چابهار با مجموع ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و مرکز این شهرستان با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۷۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در ۱۴ سکونتگاه غیر رسمی دارد.

رحمدل بامری افزود: چابهار از ظرفیت‌های خوبی در زمینه تجارت، اقتصاد، ترانزیت کالا، کشاورزی و گردشگری برخوردار است و می تواند پس از تکمیل زیرساخت ها به قطب تجارت تبدیل شود.

وی در پایان خواستار حل مشکلات بی آبی، فضاهای نامناسب آموزشی، افزایش سرانه تخت های بیمارستانی و آسفالت جاده های روستایی شد.

معاون وزیر کشور:
دولت توجه ویژه‌ای به ساماندهی حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان دارد

معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: دولت توجه ویژه‌ای به ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین سیستان و بلوچستان بویژه شهرهای ساحلی کنارک و چابهار دارد تا مردم از امکانات لازم بهره‌مند شوند.

رئیس کرسی ترویج علم: حضور کمرنگ زنان در موقعیتهای علمی پدیده‌ای جهانی است
هم اکنون بخوانید

به گزارش روابط عمومی استانداری، تقی رستم وندی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق چادران شهر کنارک اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان نشانه‌های خوبی از پیشرفت‌های عمرانی و جهش اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدگی بیشتر به محلات حاشیه نشین کنارک دفتر تسهیل‌گری در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر کشور بیان کرد: پروژه بسیار خوب و مثبتی برای کاهش حاشیه نشینی در محله چادران توسط فرمانداری در حال پیگیری است که بسیار امید بخش و الگویی برای سایر استان‌های کشور است.

نیروی انسانی مهمترین ظرفیت شهرستان کنارک است

فرماندار کنارک نیز در جریان این بازدید گفت: نیروی انسانی فعال و متعهد مهمترین ظرفیت این شهرستان است.

حمیدالدین یوسفی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید بر فعلیت بخشیدن به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه این منطقه دارند.

وی افزود: از ۵۴۰ کیلومتر ساحل مکران ۳۴۰ کیلومتر آن در شهرستان کنارک واقع شده که نشان از اهمیت این منطقه دارد.

فرماندار کنارک گفت: این شهرستان فاقد بیمارستان است و تنها یک مرکز درمان بستر دارد و می‌طلبد بیمارستان ۶۴ تختخوابی در حال ساخت هر چه سریعتر تجهیز و تکمیل شود.

وی بیان کرد: تخصیص سهمیه سوخت برای قایق‌های صیادی به هیچ وجه جوابگو نیست و امیدواریم سهمیه سوخت این قایق‌ها در کوتاه‌ترین زمان افزایش یابد.

یوسفی با اشاره به ظرفیت‌های بخش زرآباد کنارک افزود: این بخش از بخش‌های کلیدی در استان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم به زودی به شهرستان ارتقا یابد.

شرکت در جلسه شورای اداری و بازدید از ظرفیت‌های صید و صیادی و نوار ساحلی کنارک از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر کشور به این شهرستان بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا