وزیر ارشاد: دوران دفاع مقدس تاریخ طلایی کشور ما محسوب می‌شود

به گزارش ایسنا، در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی بیان کرد: انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف دست‌آموزی‌های متعددی داشته است. تمامی روزهای دفاع مقدس برای مردم ایران ذخیره‌ای تاریخی ایجاد کرده است که همچون عصر امام حسین (ع) است.

وی افزود: دفاع مقدس زاویه‌های متعدد و قابل درس‌آموزی دارد از جمله آن می‌توان به خلق ارزش‌های بالای انسانی در ابعاد و اجزای متکثر یاد کرد. این ارزش‌هایی که وقتی به الگو یا روایت تبدیل می‌شوند، قدرت اکسیری تاریخی پیدا می‌کنند. همچنین برخاستن روح معنویت نیز از دیگر درس‌های دوران دفاع مقدس است. این دوره به ما آموخت چگونه در دنیایی که آکنده از مادیات است، می‌توان آتش معنویت داشت.

وزیر ارشاد با اشاره به این‌که دوران دفاع مقدس تاریخ طلایی کشور ما محسوب می‌شود، یادآور شد: در این دوره تمامی اقشار و آحاد جامعه ایفای نقش کردند و در یک مسیر کنار همدیگر بودند. ترکیب یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا نیز قابل توجه است. این شباهت به ما یادآوری می‌کند که تک‌تک شهداء حجتی هستند که به عنوان یک الگو به آن‌ها اقتداء کنیم و حسینی باشیم.

سیدعباس صالحی توضیح داد: جامعه هنری کشورمان در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار شهید را تقدیم کرده است. در حوزه شعر و ادبیات ۶۰۰ شهید، در حوزه هنرهای نمایشی ۵۰۰ شهید، در زمینه موسیقی ۸۰ شهید، تجسمی ۵۰۰ شهید، خوشنویسی ۳۰۰ شهید و فیلم و سریال ۱۳۰ شهید، تنها بخشی از گروه‌های هنری هستند که شهید تقدیم کرده‌اند. این نشان می‌دهد که جامعه هنری ما همراه با کاروان مردم بوده‌اند و پا به پای آن‌ها برای اعتلای کشور قدم برداشته‌اند. زیست فردی هر یک از این شهداء برای ما هنرمندان می‌تواند الگو باشد.

گفتند به پاپ مجوز دادیم که به راک مجوز ندهیم!
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان در سخنانی بیان کرد: امیدواریم با معرفی و نشان دادن زندگی شهدای هنرمند مسیری که آن‌ها طی کرده‌اند را به جامعه نمایان کنیم. همه شهداء برای میهن‌مان عزت و توان آفریده‌اند. جامعه ما باید ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشد.

وی گفت: تاکنون دو هزار و ۱۵۹ شهید هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان شناسایی شده‌اند.

در بخش دیگر این مراسم، سردار غلامی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر کدام از شهداء برای ما الگویی برای نشان‌دادن تعالی و صعود هستند. این عزیزان پلی برای عبور از سختی‌ها محسوب می‌شوند. ما باید در راستای انتقال پیام آن‌ها تلاش کنیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی کشور مدیون خون شهداء و آثار هنرمندان شهید است.

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از این مراسم از خانواده شهدای هنرمند دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و تعدادی از هنرمندان صاحب اثر در حوزه ایثار و شهادت، با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار نجات معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان و… تقدیر شد. حضور جمال شورجه با ویلچر بعد از گذراندن دوره‌ای از بیماری و تقدیر از وی، بخش دیگری از مراسم بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا