تاکید قطر بر حمایتش از دولت وفاق ملی لیبی

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دفتر رسانه‌ای دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: فایز السراج، رئیس شورای ریاستی لیبی عصر روز شنبه در مقر اقامتش در دوحه با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار کرد. در جریان این نشست محمد سیالة، وزیر خارجه دولت وفاق ملی نیز حضور داشت.

دو طرف در جریان این دیدار به بررسی تحولات لیبی، روابط دوجانبه و شماری از مسائل مهم و مورد توجه دو طرف پرداختند.

 وزیر خارجه قطر در جریان این دیدار بر مخالفت کشورش با حمله به طرابلس و حمایتش از دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد.

فایز السراج و محمد بن عبدالرحمان طی این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری دوجانبه در زمینه‌های حیاتی و مهم مختلف که منافع دو کشور دوست را در بر داشته باشد، تاکید کردند.

لیبی از زمان جنگ داخلی ۲۰۱۱ میلادی که منجر به سرنگونی معمر قذافی و بعدها کشته شدن وی شد، گرفتار آشوب و ناآرامی‌ شده است. از سال ۲۰۱۴ دو گروه مستقر در طرابلس و در شرق لیبی هر کدام کنترل بخشی از کشور را در اختیار دارند. به طوری که یک دولت ضعیف که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد در طرابلس قرار گرفت و بر غرب کشور حکمرانی می‌کند و یک دولت رقیب به رهبری ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” در شرق این کشور پا گرفت. هر یک از این طرفین توسط تعدادی از شبه نظامیان و دولت‌های خارجی حمایت می‌شوند. در حالی که ارتش ملی لیبی و دولت شرق لیبی از حمایت فرانسه، روسیه، اردن، امارات و دیگر کشورهای مهم عربی برخوردار است، دولت مستقر در طرابلس توسط ایتالیا، ترکیه و قطر حمایت می‌شود.

برای هر نوع شرایط اضطراری آماده‌ایم
هم اکنون بخوانید

چهارم آوریل درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی آغاز شد که تاکنون به کشته شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شده است. این حملات تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در لیبی را به بن بست کشانده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا