مشکل کشور با کار و تحقیق حل می‌شود نه با چاپ اسکناس

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌ سیاسی عبادی نماز جمعه امروز اراک، ضمن قرائت بخش‌هایی از نامه امام حسن عسگری(ع) به یکی از اصحاب خود در آوه و خاطرنشان کردن توصیه امام به برادری میان مومنین گفت: مومنین باید مانند انگشتان یک دست باشند و کمک کننده به یکدیگر و محکم در برابر دشمنان. همه باید با یکدیگر مهربان باشیم و در عین حال اشداء علی الکفار را نیز فراموش نکنیم.

وی افزود: دشمن می‌خواهد میان مردم ایران و عراق و لبنان نفوذ کند ولی مردم این اجازه را نخواهند داد. مردم ما همیشه، چه در سیل و زلزله و چه در حوادث اخیر یاری دهنده بوده‌اند. انشاالله که خداوند شما مردم را پیش قراولان بهشت قرار دهد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ۲۷ اذر، سالگرد شهادت شهید مفتح به دست گروهک خبیث فرقان، به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. همه ما باید برای این وحدت تلاش کنیم. نه طلبه‌ها تافته جدابافته هستند و نه دانشگاهیان. همه ما خدمتگذاران نظام و ملت هستیم، هدف دانشگاه پیشرفت علمی کشور است و هدف حوزه پیشرفت معنویت جامعه.

وی ادامه داد: دشمنان سعی می‌کنند بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن اشاره به هفته پژوهش اضافه کرد: پژوهش و فناوری مسئله بسیار مهمی است. باید برای پیشرفت به پژوهش و تحقیقات بها بدهیم. متاسفانه ما به کار تحقیقاتی عادت نکرده‌ایم و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع وقت کافی روی پژوهش نمی‌گذارند تا صنایع ما از حالت مونتاژکار خارج شده و بی نیاز از واردات قطعات خارجی شوند در حالیکه راه رسیدن به اقتصاد قوی همین است.

رژیمی که معتاد به شکستن قواعد بین‌المللی است از مردمش انتظار نظم قانون دارد
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: نمی‌گوییم بی نقص هستیم ولی نباید هم نفت روی آتش بپاشیم. همه باید کمک کنیم تا کار پیش برود. مشکل کشور با کار و تحقیق حل می‌شود نه با چاپ اسکناس و کسانی که غیر از این می‌گویند اقتصاد را در کتاب‌ها خوانده‌اند نه در کف بازار.

قربانعلی دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آمریکا غلط می‌کند که بخواهد امنیت خلیج فارس را تامین کند، این مناطق جزو قلمرو ایران بوده و هستند.

وی ادامه داد: بحرین همواره سرزمین شیعیان بوده است. حاکمان بحرین خاندان خبیث و دست نشانده آل سعود هستند و به شیعیان بحرین ظلم می‌کنند و با رژیم صهیونسیتی ارتباط برقرار کرده‌اند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس و توصیه جریانات و جناح‌های سیاسی به پرهیز از تهمت زدن به یکدیگر گفت: در امر انتخابات، حضور آگاهانه و انتخاب آگاهانه از مردم می خواهم. نظر من روی هیچکسی نیست و اطمینان دارم مردم شایسته ترین افراد را انتخاب می‌کنند، باشد که هفت مدرس به مجلس بفرستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا