تغییر، تحولات و ارتقای کارآمدی لازمه مدیریت پویاست

به گزارش ایسنا، به نقل از زندان های استان تهران، ابوالفضل حجتی پور در بازدید از بخش‌ها و واحدهای مختلف ندامتگاه شهرری، با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر برای مددجویان زن در حوزه های مددکاری قضایی، اشتغال و بهداشت و درمان گفت: خدماتی که به این قشر ارائه می شود با مراکز دیگر تفاوت دارد، زیرا آنان بیش از مددجویان مرد به اقدامات حمایتی و تلاش برای پذیرش از سوی خانواده و جامعه نیاز دارند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانها ادامه داد: هدف از تشکیل ندامتگاهی ویژه زنان، ارتقای امور رفاهی و امنیتی آنان بود تا با فعالیتهای اصلاحی و تربیتی از جمله فرهنگی، تربیتی، حرفه آموزی، مددکاری، روانشناسی و قضایی زمینه بازگشت سالم مددجویان زن به جامعه و خانواده فراهم شده، از ارتکاب جرم و بازگشت مجدد به زندان جلوگیری شود.

وی همچنین تأکید کرد: تمام فعالیتها و اقدامات اخیر که ویژه مددجویان زن استان تهران انجام شده، بسیار امیدوارکننده است و اصولاً تغییر، تحولات و ارتقای کارآمدی لازمه مدیریت پویاست که طی ماههای اخیر، با انتصابات جدید، بحمدالله در استان تهران شاهد هستیم و امیدواریم با چنین دلسوزی و تلاش گسترده و کارکنانی که همراه و همدل هستند، دیگر هیچ مشکلی در بین مددجویان زن نبوده و تنها دغدغه، رفع مسائل قضایی باشد.

در این جلسه، احمد خواجه راهرو مدیرکل دفتر اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی، اشتغال و حرفه آموزی سازمان نیز خطاب به مدیرکل زندانهای استان تهران گفت: با توجه به سابقه درخشان مدیریتی که در حوزه زندانبانی اسلامی، ارتقای امور رفاهی و آموزشی زندانیان دارید، همین تغییرات و تحولات عمیق ماههای اخیر دور از انتظار نبود و می توان نتیجه آن را در رضایت زندانیان و کارکنان به ویژه در این مرکز شاهد بود.

گزارش آژانس درباره اقدام جدید در کارخانه ساخت صفحات سوخت اصفهان
هم اکنون بخوانید

وی افزود: ندامتگاه شهرری در بحث ثبت اطلاعات به روز و ERP رتبه نخست را دارد و بیشترین آمار درج اطلاعات متعلق به این مرکز است که همزمان با تحولات صورت گرفته که جای تقدیر و امیدواری دارد.

سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندانهای استان تهران هم در این جلسه گفت: تلاش های چند ماه اخیر و شبانه روزی مدیر و کارکنان ندامتگاه شهرری، موجب تحولی عظیم شده است. ما اعتقاد داریم زندانی نباید مشکلی جز محدود شدن آزادی اش به دلیل ارتکاب رفتارهای معارض قانون با حکم مرجع قضایی داشته باشد. رفاه و امنیت زندانی اولین اولویت است و باید در ندامتگاه شهرری که مختص به مددجویان زن بوده و تمام کارکنان داخلی آن زن هستند این امر با جدیت دنبال شود.

وی  ادامه داد: در حال حاضر ۶ نفر مربی فنی و حرفه ای استان تهران در ۸ رشته شامل سفالگری، معرق، مشبک، عروسک سازی و دوخت های سنتی به مددجویان آموزش ارائه می دهند که از ابتدای سال تاکنون ۵۱۰ نفر با شرکت در آزمونهای سراسری موفق به دریافت گواهینامه شده اند و نام زندان نیز در این گواهینامه ها قید نمی گردد تا بتوانند پس از آزادی این رشته ها را ادامه دهند.

وی افزود: امروز نیز دو کارگاه بزرگ قالی بافی و خاتم کاری افتتاح خواهد شد تا مددجویان بیشتری مشغول به حرفه آموزی و کسب درآمد در زندان شوند ولی لازم است با توسعه امکانات، معرفی مربی های جدید و تشکیل رشته های متنوع دیگر این امکانات را افزایش دهیم، زیرا اغلب مددجویان زن، به دلیل عدم توان مالی در جامعه نتوانسته اند شغل و حرفه مناسبی فرا بگیرند و زندان این موقعیت رایگان را برایشان فراهم ساخته است.  

تابش: دشواری‌های پیش رو ماندنی نیست
هم اکنون بخوانید

حیات الغیب ادامه داد: در حال حاضر مساعدت خوبی از سوی دستگاه قضایی برای پیگیری و حل مشکلات قضایی این قشر زندانی صورت می گیرد و امید است ضمن کاهش جمعیت کیفری، تکلیف متهمان زن زودتر از دیگر زندانها مشخص شود. مددکاران نیز تلاش می کنند با اخذ رضایت شکات و مساعدتهای قضایی مانند عفو یا اخذ مرخصی به آنان کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی ماههای اخیر، کلیه قستمهای ندامتگاه بخصوص خوابگاهها بازسازی و بهسازی شده و تجهیزات و لوازم مورد نیاز به صورت فردی برای تمام زندانیان خریداری و در اختیارشان قرار گرفته است.

در ادامه، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندانها کارگاههای قالی بافی جدید و خاتم کاری را افتتاح کرده، از بخشهای مختلف ندامتگاه، مهد کودک زندانیان، نانوایی جدید با دستگاههای خودکار که توسط مددجویان اداره می شود و نیز آسایشگاه سربازان وظیفه بازدید نموده، روند فعالیتهای عمرانی اخیر را مثبت ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، فعالیتهای عمرانی این ندامتگاه در بخشهای داخلی و خوابگاهها پایان یافته و اقدامات انجام گرفته در محوطه بیرونی نیز تا پایان دی ماه به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا