انعقاد قرارداد داخلی‌سازی قطعات صنعت خودرو به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو

دکتر محمدباقر عالی در اجلاسه هیئت های اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مجتمع رفاهی شهدای خلیج فارس بوشهر، اظهار کرد: بر اساس تحلیل هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در سال گذشته با استفاده از چشم اندازهای تحریم ها و جنگ های اقتصادی درباره کشور ما داشتند بر این باور بودند که اقتصاد ما در سال ۱۳۹۸ زمین گیر می شود.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی پایش شده چند باره در هفت ماهه سال ۱۳۹۸ در ۱۰۰ قلم کالایی که به عنوان کالای استراتژیک روزانه رصد شده و جهت استحضار مقامات عالی کشور به آن ها ارائه می شود به جز در آلومینیوم و خودرو در تمام این اقلام تولیدی در کشور نسبت به سال قبل حدود ۷ درصد رشد وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به صادرات صورت گرفته در این مدت، تصریح کرد: صادرات ما در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه قبل، از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در صنعت آلومینیوم به دلیل بحث های مالکیتی و نقل و انتقال ها، از ابتدای سال تولید متوقف شده بود که ان شاءالله تولیدات این صنعت نیز تا پایان سال به روال معمولی خود بازمی گردد که البته آلومینیوم المهدی دقیقاً سال قبل بر اساس اعلامیه رسمی اعلام کرده بود که تا ۲ هفته دیگر هیچ ماده اولیه ای برای تولید ندارد اما تا الان خوشبختانه نه تنها تأمین آلومینیوم با مشکل مواجه نشده است بلکه میزان ذخیره پور آلومینیوم برای تولید شمش آلومینیوم از متوسط ۵ سال گذشته نیز بیشتر است.

اعطای اعتبار مالیاتی تحقیق‌وتوسعه به صنایع، راهکار خروج از تله خام‌فروشی و صادرات انرژی مجازی
هم اکنون بخوانید

دکتر عالی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در کشور، گفت: سال قبل در همین روزها حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانجات تولید خودروی کشور وجود داشت که از این تعداد ۲۷۸ هزار دستگاه خودرو متعلق به شرکت ایران خودرو و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز متعلق به شرکت سایپا بود و این در حالی بود که حدود ۱ میلیون نفر نیز متقاضیانی وجود داشت که پول برای خرید خودرو پرداخت کرده ولی خودروی خود را تحویل نگرفته بودند.

وی افزود: الان خوشبختانه یک خودرو هم در انبارهای سایپا وجود ندارد و در انبارهای ایران خودرو نیز این آمار تا پایان دی ماه به صفر می رسد و این به معنی آن است که تولید جاری خودروسازهای ما نه تنها در این مدت متوقف نشده بلکه خودروهای ناقص قبل نیز تکمیل و تحویل داده شده است که البته در برخی از خودروهای تولیدی به دلیل این که به صورت CKE بوده یعنی این که قطعات آن به صورت کامل وارد شده و سپس تولید و تحویل داده می شده است هنوز مسائلی وجود دارد که این مسائل نیز در حال برطرف شدن هستند.

عالی تأکید کرد: نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو کشور به عناون یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اردیبهشت امسال با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی شروع شده است که در همین راستا تاکنون قرارداد داخلی سازی قطعات، لوازم و تجهیزات مصرفی صنعت خودرو به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو منعقد شده است که البته مجموع هدف گذاری ما در صنعت خودرو در مجموع به ارزش ۴/۱ میلیارد یورو است.

آنچه درباره خواص شگفت‌آور اتیلن گلایکول‌ها نمی‌دانید.
هم اکنون بخوانید

داخلی سازی قطعات وارداتی صنعت کشور به ارزش ۱۰ میلیارد دلار

وی بیان کرد: بر اساس این نهضت قرار است تا سال ۱۴۰۰ قطعات وارداتی صنعت کشور به ارزش ۱۰ میلیارد دلار داخلی سازی شود که مطالعه تمام فرآیندهای انجام این کار انجام شده و مشخص شده است که در کجاها احتیاج به سرمایه گذاری، دانش، تکنولوژی و… داریم.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأکید کرد: با تغییر قواعد رفتاری و خواست جمعی که در این عرصه صورت گرفته است در تمام قطعاتی که داخلی سازی آنها شروع شده است بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش قیمت صورت گرفته است که این مسئله باعث ایجاد ارزش برای چرخه تولید کشور و کاهش قیمت تمام شده برای محصولات کارخانه شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 4 =

دکمه بازگشت به بالا