کمیسیون انتخابات تایلند یک حزب مخالف را به قانون‌شکنی متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تصمیم کمیسیون انتخابات تایلند می‌تواند در ادامه فرآیند رسیدگی به پرونده، منجر به منحل شدن این حزب مخالف و افزایش تنش در عرصه سیاست داخلی این کشور شود.

کمیسیون مذکور امروز چهارشنبه اعلام کرد: تاناتورن جوانگرونگ‌روانگکیت، رهبر حزب موسوم به “پیش به سوی آینده” به دلیل اعطای ۱۹۱ میلیون بات وام(به ارزش ۶.۳ میلیون دلار) به این حزب، قوانین انتخاباتی را زیر پا گذاشته است و پرونده وی به دادگاه قانون اساسی ارجاع داده خواهد شد.

دادگاه قانون اساسی تایلند در ادامه رسیدگی به پرونده این حزب می‌تواند تصمیم به منحل کردن حزب و مجبور کردن قانونگذارانش به خروج از پارلمان بگیرد.

این بیانیه مختصر کمیسیون انتخابات تایلند نشان می‌دهد که این نهاد، وام مذکور را به عنوان یک کمک اعطایی سیاسی در نظر گرفته در حالی که بر طبق قانون تایلند حداقل سقف این پول‌های اعطایی می‌تواند نهایتا ۱۰ میلیون بات (به ارزش ۳۳۰ هزار دلار) باشد.

حزب تاناتورن که در انتخابات پارلمانی ماه مارس در جایگاه سوم قرار گرفت معمولا یک عامل مزاحم برای تشکیلات محافظه‌کار حاکم بر تایلند محسوب شده است؛ تشکیلاتی که معمولا دادگاه‌های تایلند دایما به نفع آن رای می‌دهند.

حزب مذکور در عین حال از جمله احزاب محبوب تایلند محسوب می‌شود. دولت ائتلافی پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند که در حال حاضر اکثریتی شکننده در پارلمان این کشور دارد در صورت اخراج شدن حزب “پیش به سوی آینده” از پارلمان جایگاهش تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

ونزوئلا، کلمبیا را به حمایت از شورشیان متهم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا