اولین‌ حمله دشمن به آموزش‌وپرورش است

آیت الله صفایی بوشهری در همایش ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بوشهر عنوان کرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین زیرساخت های تمدن کشوری بوده و شاید بتوان گفت همه وزارتخانه ها برای آموزش و پرورش و آموزش و پرورش برای کل نظام است.

وی افزود: آموزش و پرورش یک حوزه استراتژیک و مهم است و یک کشور آنگاه می تواند به پیشرفت دست پیدا کند که دارای سیستم آموزشی درخور و شایسته باشد، به همین‌ جهت حوزه و عرصه آموزش و پرورش یک ریل گذاری کاملا مشخص و معین به سمت پیشرفت و تمدن است و اگر غیر از این باشد قطعا آن‌ کشور یا در شرایط کنونی و یا در آینده دچار مشکلات و چالش های گوناگون در عرصه های مختلف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه بوشهر اظهار کرد: آموزش و پرورش در هندسه مدیریت منابع و تولید حوزه های انسانی زیرساخت و فونداسیون این هندسه است و اگر دارای قوام درخور و شایسته نباشد قطعا تمامی نهادها در هندسه جعرافیایی نظام دچار چالش خواهند شد.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در هندسه جغرافیایی مدیریتی حکم زیر بنا را دارد لذا نیاز به توجهات و مدیریت و بازتولید پروژه های نوین فوق العاده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: این معنا برای همگان ثابت شده است‌ که یک کشور وقتی موفق می شود که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد و تمدن در یک کشور مساوی با اقتدار و شایستگی آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران آمده تا یک افق جدید ایجاد کند و در ایران یک تحول عظیم ‌بیافریند، تمدنی اسلامی ایرانی که شاخصه هایی دارد و آزادی از قیدوبندهای استکبار و استقلال به معنای دقیق کلمه در تمام حوزه ها و پیشرفت بر اساس دانش و دانایی و عدالت از ویژگی های آن است.

عروس و دامادی که با کرونا بهم رسیدند
هم اکنون بخوانید

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: مشخصا وقتی کشوری مانند ایران با یک جغرافیای فوق العاده و نقش مهم در عرصه های مختلف و مناسبات بین المللی و جایگاه کلان هندسه جهان دارد تمام‌ کشورهای استکبار به دنبال حذف و براندازی آن هستند.

وی تصریح کرد: عامل تاخیر و یا تخریب تمدن از بین بردن آموزش و پرورش مهمترین منبع ثروت این مملکت یعنی منابع انسانی است. اگر در جامعه ای مدارس در کلان معماری یک جغرافیا مجهزترین بود امیدی به آموزش و پرورش و تمدن هست اما اگر اینطور نبود و بانک ها مجهز بود بدانید که ایستایی آن جامعه متصور است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به آسیب های مختلفی که دانش آموزان را تهدید می کند، گفت: وقتی به محاسبات جبهه دشمن‌ نگاه می شود می بینیم‌ یکی از مهمترین نهادهایی که آنها مورد تهاجم‌ قرار می دهند آموزش و پرورش است. در زمینه های کنترل در پیشرفت علمی، که کشور به تولید علم به ویژه علوم‌ بنیادی مانند نانو و… نرسد، مرجعیت علمی پیدا نکند و خودکفایی و پیشرفتی نداشته باشد و به همین خاطر شما می بینید که دشمنان در حال مصادره، ترور نخبگان و… هستند، لذا اولین‌ حمله آنها حمله به آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا