لیبرمن: اسرائیل به سمت انتخابات سوم پیش می‌رود

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آویگدور لیبرمن، رهبر حزب “اسرائیل بیت نو” در گفتگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت مسئولیت شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت و پیش رفتن اوضاع به سمت انتخابات سوم را متوجه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و رهبر حزب لیکود و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی – سفید دانست.

وی گفت، هنوز به وعده‌های خود قبل از انتخابات یعنی پیوستن به دولت وحدت فراگیر پایبند است اما هرگز در دولت اقلیت مشارکت نخواهد کرد.

همچنین میکی زوهار، عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود چهارشنبه اعلام کرد این رژیم به سمت انتخابات سوم پیش خواهد رفت. شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از زوهار اعلام کرد دولت وحدت تشکیل نخواهد شد و لیکود دیگر با ائتلاف آبی – سفید دیدار و مذاکره نخواهد کرد.

زوهار اعلام کرد: رهبران ائتلاف آبی – سفید تصمیم گرفتند با ما دولت وحدت را تشکیل ندهند، ما به آن‌ها پیشنهاد دادیم نتانیاهو پنج ماه اول نخست وزیر باشد و پس از آن گانتس نخست وزیر باشد اما او با این پیشنهاد مخالفت کرد. آیا او واقعا دیوانه است؟

رئیس رژیم صهیونیستی نیز شامگاه چهارشنبه نتانیاهو و گانتس را به علت ناتوانی در تشکیل دولت جدید به شدت مورد انتقاد قرار داد. گانتس تنها هفت روز دیگر برای تشکیل دولت جدید زمان دارد و تمامی شواهد حاکی از آن است که به احتمال فراوان او نیز همانند نتانیاهو دراین ماموریت شکست خواهد خورد و ظاهرا انتخابات کنست به دور سوم کشیده خواهد شد.

انتهای پیام

تاکید جانسون بر پایبندی انگلیس به تعهدات خود در برجام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا