جدیدترین خبرها از آنفلوآنزا، حقوق معلمان و بازداشت رییس مستعفی هلال

به گزارش ایسنا، گروه اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموعا ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهم‌ترین آنها در ادامه آمده است:‌

آنفلوآنزا تا ۱۰ روز آینده فروکش می‌کند

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان امروز گفت: در حال حاضر بیماری آنفلوآنزا قابل کنترل است و پیک این بیماری حدود هشت تا ۱۰ روز دیگر فروکش می‌کند.

پیش‌بینی افزایش یک میلیونی حقوق‌ معلمان

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش  نیز امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفته که برای فرهنگیان فاقد مسکن با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم تا ۱۷۰ هزار فرهنگی در شهرها و روستاها صاحب خانه شوند. این توافق در سه سال اجرایی می‌شود. به گفته او سیاست‌های دولتهای یازدهم و دوازدهم حمایت از فرهنگیان و بهبود منزلت معلمان بوده است. طی این سالها علاوه بر افزایش‌های سالیانه حقوق، حقوق فرهنگیان متمایز از افزایش‌های سالیانه طی سالهای ۹۳، ۹۵ و ۹۶ حدود ۱۴ درصد بیش از سایر کارکنان دولت به ردیف‌های فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده ویژه فرهنگیان افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ مرتبه‌ای از نظام رتبه‌بندی اجرا شد که با حدود بیش از ۱۰ درصد افزایش حقوق فرهنگیان همراه بود.

آخرین تلاش‌ها برای حفظ یوز ایرانی

امروز (۴ دسامبر) روز جهانی یوزپلنگ هم بود و همین موضوع دستمایه گزارش سرویس محیط‌زیست ایسنا قرار گرفته است. در این گزارش در مورد یوز ایرانی آمده است: یوزپلنگ، گونه‌ای که تعداد آن در کشور ما بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۴۰ قلاده تخمین زده شده است. همین موضوع سبب شده که طی چندین سال اخیر با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله حفاظت از زیستگاه‌ها و تکثیر در اسارت سعی در جلوگیری از انقراض این گونه با ارزش شود. سازمان محیط زیست نیز از ادامه اقدامات خود در این حوزه خبر می‌دهد و پروژه بین‌المللی یوز در حال استخدام نیرو برای حفاظت از زیستگاه‌ها است.

 منشاء بوی نامطبوع تهران بررسی می‌شود

پیروز حناچی، شهردار تهران هم در حاشیه جلسه هیات دولت خبرساز شد و با تاکید بر این که منشاء بوی نامطبوع تهران دردست بررسی است، گفت: قرار است در کمیته‌ای در استانداری تهران این مساله بررسی شود. در مورد منشاء بوی تهران، تمامی عوامل موثر را ابتدا باید جمع آوری کنیم از جمله جهت باد، آلایندگی‌های شهر تهران و …؛ لذا همکاران در کمیته‌ای که قرار شد در استانداری تشکیل شود، در حال انجام این کار هستند؛ هر کدام از این فرضیه‌ها ادله‌ای دارد لذا باید ابتدا اطلاعات را جمع آوری و مورد بررسی قرار دهیم.

تعیین تکلیف نهایی استخدام معلمان حق التدریس و نهضتی در بهار امسال/ تدوین ضوابط معلمی
هم اکنون بخوانید

ورود اینترپل به پرونده سایت‌های قمار و شرط‌بندی

سردار هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل ناجا هم اعلام کرده که این پلیس می‌تواند مدیران سایت‌های شرط‌بندی و کلاهبردار در خارج از کشور را تحت تعقیب قرار دهد. او البته شرط این کار را صدور مجوز از سوی مقام قضایی اعلام کرد.

رفع آلودگی هوای تهران نیازمند ۱۷ هزار میلیارد تومان

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتشار اعتماد نو به نقل از برنامه جامع پیشنهادی کاهش آلودگی هوا اعلام کرد که برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهر تهران می‌بایست ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت. شهرداری تهران اعتماد نو به نقل از برنامه پیشنهادی خود برای کاهش آلودگی هوای تهران را منتشر کرده است، طبق اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای که از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک ارائه شده، در صورت تزریق اعتبارات و همچنین همت مسئولان می‌توان، بخش قابل ملاحظه‌ای از آلودگی هوای تهران را طی ۴ سال کاهش داد.

احتمال افزایش میزان وام مسکن فرهنگیان

گودرز کریمی فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب وام مسکن میان فرهنگیان توزیع شده است گفت: در حال حاضر پشت نوبتی نداریم و تمام وام‌های مرابحه و مسکن را به کسانی که ثبت نام کرده بودند پرداخت کرده‌ایم. در صورت تامین اعتبارات قصد داریم میزان وام مرابحه را افزایش دهیم. او درباره وضعیت واریز وام ۵۰ میلیونی مسکن فرهنگیان در سال جاری اظهار کرد: درخواست یک اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی کرده‌ایم که اگر با آن موافقت شود، محتوا و سرفصل‌های تفاهم نامههای ما تغییر و میزان این وام افزایش خواهد یافت.

افزایش کرایه برخی تاکسی‌های اینترنتی

محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از تعیین جزئیات سبدهای معیشتی برای رانندگان در تدوین توافقنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تامین اجتماعی خبر داد. او این خبر را در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران و  در تشریح مصوبات این جلسه  اعلام کرد و گفت: امروز مقرر شد برای جلوگیری از زیان انباشته دامداران در استان تهران نامه‌ای با امضای استاندار تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شود تا از واردات دام سنگین خودداری شود. همچنین اداره کل پشتیبانی دامداری نیز ملزم به خرید از دامداران داخلی شد.

پایان کار شکارچیان غیرمجاز با ۱۲ ساعت تعقیب نامحسوس
هم اکنون بخوانید

چه کسانی مشمول یارانه دولت برای بیمه سلامت می‌شوند؟

طرح پوشش بیمه اجباری سلامت کار خود را از ۱۳ آبان ماه سال جاری آغاز کرد. این طرح در حالی مطرح شد که پیش بینی می‌شود حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر در کشور فاقد هر نوع بیمه درمانی باشند. به این ترتیب بر اساس طرح “پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی”، افراد فاقد بیمه درمانی موظفند نسبت به بیمه کردن خود اقدام و به شعب دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

۱.۶ میلیارد دلار قاچاق در محصولات آرایشی-بهداشتی

عبدالعظیم بهفر، مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از کشف دو میلیارد تومان قاچاق در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی طی شش ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: متخلفین در حوزه فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.  او با اشاره به نحوه نظارت بر بازراهای غیر رسمی و قاچاق فرآورده‌های آرایشی-بهداشتی، گفت: در حوزه نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، یک تفاوت نظر و دیدگاه وجود دارد؛ به‌طوری که ارگان‌های مختلف نظارت بر این حوزه‌ها را وظیفه خود می‌دانند و این موضوع مقداری اشکال ایجاد می‌کند.

اعطای بسته معیشتی به یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده کمیته امداد

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۱۰۰ درصد مددجویان کمیته امداد بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند. او درباره میزان پرداخت بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد گفت: این بسته به شکل نقدی مانند سایر مشمولان به حساب مددجویان کمیته امداد امام خمینی واریز شده است. روز گذشته آخرین آمار پرداخت این بسته معیشتی احصاء و در اختیار وزارت رفاه قرار گرفت تا در صورت وجود مغایرت در واریز این بسته حمایتی، اطلاعات آن اخذ شود.

تایید بازداشت پیوندی

رییس جمعیت هلال احمر که روز گذشته خبر استعفایش اعلام شد، ساعاتی بعد بازداشت شد، این خبر را یک منبع آگاه در گفت‌گو با ایسنا  با اعلام کرد و ادعا شد که  رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر عصر سه‌شنبه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

پربازدیدترین‌ها

بازداشت پیوندی تایید شد

چه کسانی مشمول یارانه دولت برای بیمه سلامت می‌شوند؟

روش‌های افزایش انرژی در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید

اطلاعیه هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی به کشور

احتمال افزایش میزان وام مسکن فرهنگیان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا