اعتراض رسانه رسمی چین به لایحه حمایتی آمریکا از اویغورها

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مطالب در پی اخطارهای چین در روز چهارشنبه مبنی بر اینکه این لایحه می‌تواند بر همکاری‌های دوجانبه تأثیر بگذارد، از جمله بر توافق قریب‌الوقوع برای پایان دادن به جنگ تجاری دو کشور، مطرح شد.

در سرمقاله صفحه اول روزنامه پیپلز دیلی حزب حاکم کمونیست چین آمده است، تصویب این لایحه در ایالات متحده “نیت شیطانی” دارد و “بسیار شوم” است”. این مطلب تاکید می‌کند: «تضعیف اراده و خواست مردم چین محکوم به شکست است.»

روزنامه انگلیسی‌زبان چاینا دیلی هم این لایحه را “خنجری از پشت” توصیف کرد که به “تلاش‌های پکن برای تثبیت روابط ملتهب چین – آمریکا” لطمه می‌زند. چاینا دیلی در مطلبی آورده است: «اینطور به نظر می‌رسد که اگر تازه‌ترین اقدام وزارت خارجه آمریکا برای مداخله تایید شود، تحریم‌های بیشتری اعمال شود.»

لایحه‌ای که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و از دولت ترامپ می‌خواهد در واکنش به سرکوب اویغورهای مسلمان در چین در منطقه سین‌کیانگ با جدیت بیشتری عمل کند و همین تحول می‌تواند روی مذاکرات تجاری تاثیر بگذارد؛ مذاکراتی که ترامپ قصد ندارد تا پایان یافتن انتخابات ۲۰۲۰ به سرانجام برسد.

این لایحه حمایتی از اویغورها که با ۴۰۷ رای موافق و یک رای مخالف در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا به تصویب رسید، از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد تا سوء رفتارها علیه مسلمانان را محکوم کرده و خواستار تعطیلی کمپ‌های بازداشت گسترده در سین‌کیانگ شود. این لایحه تاکید دارد تا ترامپ برای اولین بار تحریم‌هایی را علیه چن کوآنگکو، دبیر حزب کمونیست سین‌کیانگ اعمال کند. این لایحه بعد از تصویب در مجلس نمایندگان آمریکا به سنا می‌رود و سپس برای امضا و تبدیل شدن به قانون به دست ترامپ می‌رسد.

آکار درباره مدیریت فرودگاه کابل: به هیچ عنوان سربازان خود را به خطر نمی‌اندازیم
هم اکنون بخوانید

شرح عکس: افسر پلیس چینی مقابل ورودی مرکز “بازآموزی” در منطقه سین‌کیانگ.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا