پیام روحانی تقدیم نخست‌وزیر ژاپن شد


پیام روحانی تقدیم نخست‌وزیر ژاپن شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز با نخست وزیر ژاپن دیدار و پیام کتبی رئیس جمهور کشورمان را تقدیم وی کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در این دیدار شینزوآبه ضمن تشکر از پیام رئیس جمهور کشورمان، به سفر خود به تهران اشاره و ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان از استمرار مشورت‌های سیاسی بین دو کشور استقبال کرد.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت: ژاپن کماکان از برجام حمایت می‌کند و به نقش دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

در این دیدار سیدعباس عراقچی ضمن ابلاغ سلام آقای روحانی و تقدیم پیام ایشان گفت: سفر شما به ایران یک نقطه عطف در روابط دو کشور بود.

وی با اشاره به طرح صلح هرمز که از سوی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ امنیت و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند را به حمایت از ائتلاف امید یعنی” ابتکار صلح هرمز” دعوت می‌کند. در این رابطه با توجه به نقش منحصر بفردی که ژاپن دارد ما آماده همکاری و رایزنی های بیشتر با ژاپن در این زمینه هستیم.

عراقچی همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در برجام را تشریح و اعلام کرد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.

 

گفت‌وگو در جهت رفع شبهات و در جهت پیشرفت امور بسیار موثر است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا