لاریجانی در دیدار با بن‌علوی: تلاش آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران بی‌ثمر بود

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: نقش عمان در ایجاد فضای صلح و آرامش در منطقه قابل توجه بوده و روابط بین دو کشور ایران و عمان همواره خوب و در حال پیشرفت بوده است.
لاریجانی ضمن تبریک برگزاری انتخابات در عمان، تصریح کرد: کشورهای منطقه باید با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند تا مشکلات برطرف شود و طرح ایران  برای افزایش مشارکت و صلح در منطقه نیز تابع همین نظر است.
وی با اشاره به اینکه مسئله یمن، مسئله بزرگ ماست که امیدواریم با گفت‌وگو آن را حل کنیم، افزود: طرف مقابل باید بداند که با زور نمی‌توان مشکل را برطرف کرد، به خصوص که مسئله یمن، لایه‌های پنهانی دارد و ابتدا باید آتش بس صورت بگیرد و سپس باید به سمت موضوعات دیگر حرکت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای مردم مسجل شده که ترامپ با ایران دشمنی دارد، گفت: رفتار آمریکا عاری از منطق و تلاش آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران بی‌ثمر بوده است.

براساس این گزارش، یوسف بن علوی نیز در این دیدار گفت: باید از فرصت به وجود آمده برای برطرف کردن بحران‌های منطقه استفاده کنیم، به خصوص که ایران پایگاه صلح در منطقه است.
وزیر امور خارجه عمان، ادامه داد: ایران همواره کشورها را به آرامش دعوت کرده است و طرح صلح هرمز نیز نشان می‌دهد که ایران به دنبال آرامش است.
یونس بن علوی، ادامه داد:  شکی نیست تحریم کشوری که پرچم صلح را در دست دارد، پسندیده نیست. در همین حال که هدف تحریم‌های آمریکا، تحقق پیدا نکرده و این موضوع باید جدی گرفته شود.
یوسف بن علوی با بیان اینکه عمان همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران است و تردیدی در حقانیت طرح صلح هرمز ایران نداریم، افزود: در حال حاضر آمریکایی‌ها نمی‌دانند چگونه از تنگنای مشکلات به وجود آمده خارج شوند.

بهشتی برای من و بسیاری معادل نواندیشی اسلامی و آزادگی در کلام و رفتار است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

دکمه بازگشت به بالا