نوری: مدعی‌العموم به رهاسازی فاضلاب شهری در ساوه ورود کند

چندی پیش ایسنا مرکزی گزارشی با عنوان «این‌بار بالاجبار سرطان می‌کارند!»  منتشر کرد و نوشت: رهاسازی فاضلاب شهری در جنوب شهر ساوه و در منطقه‌ای موسوم به “رودابان” یک فاجعه است. جایی که روان‌آب‌ها و فاضلاب شهر ساوه که از ابتدای جاده روستای الوسجرد از محدوده شهری خارج و مستقیما وارد اراضی کشاورزی می‌شوند و فاجعه دیگری در حوزه کشاورزی را به بار می‌آورند.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد بهره‌برداری از فاضلاب برای آبیاری در مزارع اظهار کرد: کشاورزی با سلامت انسان‌ها سر و کار دارد مسئله استفاده از آب فاضلاب در کشاورزی چیز خطرناکی است. ما نباید با هر فاضلابی مزارع را آبیاری کنیم. ما در کشور چیزی به نام بازگردشی سیکل فاضلاب داریم. این یعنی فاضلاب باید تصفیه شود. موضع کمیسیون در مورد استفاده از فاضلاب مشروط به چگونگی آن آب است. نباید هر فاضلابی را به مواد غذایی تزریق کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس افزود: محیط زیست باید به این موضوع ورود کند. اگر محیط زیست ورود نمی‌کند، دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کند. گره‌ای که با دست باز می‌شود را با دندان باز نمی‌کنند. اگر دستگاه‌های نظارتی توان حل این مشکل را ندارند، دادستان به مسئله ورود کند و برخورد مستقیم داشته باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان در پاسخ به این پرسش که «علت تکرار مکرر آبیاری زمین های کشاورزی با آب فاضلاب به چه علت است؟» گفت: عیب و ایراد از همه ماست. رسانه‌ها که زحمت می‌کشند و از ساوه یا دیگر مکان‌های دیگر گزارش می‌نویسند، به مکان موردنظر بروند و فیلم‌برداری کنند. رسانه‌ها در چنین مسائلی باید مجموعه‌ جهاد کشاورزی را زیر سوال برده و انتقاد کنند. اگر چنین گزارش‌هایی به کمیسیون کشاورزی مجلس بیاید، ما موظف به پیگیری و برخورد با مقصران هستیم.

مازندران رتبه اول تصادفات کشور را دارد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا