بررسی مناسبات تاریخی ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

علی شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر برگزاری همایش بین‌المللی «ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی»، در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند امسال، اظهار کرد: فراخوان این همایش با پنج محور اعلام شده که پژوهشگران و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تا ۱۰ بهمن چکیده‌ مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. این همایش دوروزه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گفته‌ این استاد ایران‌شناسی دانشگاه تهران، محورهای مشخص‌شده برای این همایش بین‌المللی «تاریخ روابط دیپلماتیک و کنسولی ایران و لهستان»، «نظم نوین جهانی پس از جنگ و تاثیر آن بر سیاست‌های خارجی ایران و لهستان»، «تاثیر فروپاشی روسیه تزاری و عثمانی بر روابط ایران و لهستان»، «مناسبات ایران و لهستان: فرهنگ، دیپلماسی و اقتصاد»، «بینش ایرانیان و لهستانی‌ها از مفهوم جنگ جهانی در عرصه پژوهش، میراث مکتوب، هنر و رسانه»، «توسعه اجتماعی و سیاستگذاری‌های داخلی در ایران و لهستان: سنجش شباهت‌ها و تفاوت‌ها» و «ساختارهای اجتماعی و زیستی ایرانیان و لهستانی‌ها» هستند.

شهیدی تاکید کرد: «دبیرخانه دائمی همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران» این همایش بین‌المللی را با مشارکت سفارت لهستان در تهران و موسسه فرهنگی نگارستان اندیشه برگزار می‌کند.

انتهای پیام

مستندسازی سکه‌های پیش از اسلام موزه و مخزن کرمان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سه =

دکمه بازگشت به بالا