کاهش تعرفه دیرکرد توقف کانتینر در ایران

به گزارش ایسنا، مسعود پلمه در نشست خبری اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی خارجی حضور خود در آب‌های ایران را متوقف کردند و ما در ماه‌های گذشته تلاش کردیم تعرفه توقف کانتینر در ایران را تغییر دهیم تا هیجان جدید به این بازار وارد نشود. با این وجود در هفته‌های گذشته با تداوم مذاکرات دو طرفه توافق ما با شرکت‌های خارجی به این جا رسیده که هزینه دیرکرد توقف کانتینرها براساس فرمول سال‌های قبل اجرایی شود.

وی درباره ابعاد این توافق جدید توضیح داد: در سال‌های گذشته مبنای ارزی، نرخ تسعیر پول ملی بود و ارزی در این رابطه وصول نمی‌شد. با توجه به اینکه در فضای بین‌المللی تعاملات براساس دلار انجام می‌شود، در توافق جدید بنا را بر همین موضوع گذاشتیم تا از صدور تعرفه‌های متعدد جلوگیری شود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی ابراز امیدواری کرد با این تصمیم بخش قابل توجهی از هزینه‌های توقف کانتینر کاهش یابد و این مسئله بر هزینه واردات کشور نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

پلمه درباره آخرین میزان کانتینرهای وارد شده به کشور نیز گفت: تا پایان آبان ماه حدودا یک میلیون و ۹ هزار tiu کانتینر ورودی به کشور داشته‌ایم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال این عدد تا ۱.۵ میلیون tiu نیز افزایش پیدا کنند.

وی پیش‌بینی کرد براساس مذاکرات انجام شده میان دو طرف از فردا توافق جدید برای محاسبه تعرفه دیرکرد کانتینرها به اجرا در بیاید.

انتهای پیام

نیکزاد: وزیر نیرو هفته آینده در مجلس پاسخگوی قطعی برق باشد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا