ساماندهی بیش از ۳۰۰ قطعه زمین ریزدانه متعلق به شهرداری

به گزارش ایسنا، کاوه حاجی علی اکبری درمورد تفاهم نامه مشترک سازمان نوسازی و سازمان املاک شهرداری تهران، گفت: مهمترین هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک را می‌توان ساماندهی و بهره برداری بهینه از اراضی رها شده متعلق به شهرداری در بافت های فرسوده و ناکارآمد عنوان کرد که به واسطه تملک های پراکنده در سنوات گذشته در مناطق مختلف شکل گرفته و تبدیل به فضاهای بی دفاع و ناامن شهری شده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که بالغ بر ۳۲۵ قطعه زمین ریزدانه با مالکیت شهرداری در ۱۲ منطقه شناسایی شده است، گفت:  اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و اجرای پروژه های مسکونی، اداری و تجاری خرد مقیاس و تأمین مسکن جایگزین در املاک با مساحت زیر ۱۰۰ مترمربع واقع در محلات دارای بافت فرسوده مصوب با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود طرفین تفاهم نامه انجام خواهد گرفت.

محمدنادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز با بیان این که تجربه دنیا نشان داده که اثرگذاری اقدامات کوچک، مستمر و پرتعداد برای شهر و شهروندان مفیدتر است، ابراز امیدواری کرد: با تعیین تکلیف و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی برای این املاک که نقاط کمتر مورد توجه و بی دفاع را مورد هدف قرار داده اند، شاهد ایجاد شرایط بهتر در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری باشیم. 

محمدزاده ضمن اعلام حمایت سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از اقدامات سازمان نوسازی و مناطق، بر ضرورت ثبت فرآیندها در سامانه های سازمان املاک و مستغلات شهرداری تأکید کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد شروع پروژه های جدید خرد مقیاس در هر منطقه باشیم.
وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه ۱۵ نیز با بیان این که اکثر فضاهای بی دفاعی که در مناطق دارای بافت فرسوده مشکل ایجاد کرده اند مربوط به املاک زیر ۱۰۰ متر هستند، اجرای طرح تفاهم شده را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: این املاک عمدتاً معابر و دسترسی های مناطق را محدود کرده اند که با اجرای این طرح، شهرداری منطقه می توانند بر حسب میزان قدرالسهم شهرداری بر مبنای قوانین و ضوابط طرح خانه به جای خانه، هم فضاهای بی دفاع شهری را تبدیل به بافت کارآمد کند و هم نسبت به تملک و یا بازگشایی معابری که محدودیت ایجاد کرده اند، اقدام کنند.

امینی‌فرد: آلودگی هوا خطرات جدی برای سلامت مردم دارد
هم اکنون بخوانید

فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ نیز گفت: رویکرد جدید سازمان نوسازی، می تواند باعث گشایش در حل مسائل و معضلات مناطق، به ویژه مناطق جنوبی شود.

وی متذکر شد: نکته ای که در اجرای این تفاهم نامه حائز اهمیت به نظر می رسد، این است که فرآیند اجرای کار به نوعی تعریف شود که بروکراسی اداری ایجاد نکند.

شهردار منطقه ۲۰ نیز با بیان این که در سنوات گذشته عرصه ای به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار در پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به منظور تعریف و اجرای پروژه، تملک شده و با حادث شدن مشکلات مالی، بلاتکلیف رها شده است، تصریح کرد: امروز با بازنگری و تدقیقی که در طرح تفصیلی صورت گرفته، قسمت اعظم این زمین ها تعیین تکلیف شده اند و حدود ۴۰ تا ۵۰ پلاک باقی مانده که قابلیت تهاتر دارند و امیدواریم در سال جاری با ساماندهی این زمین‌ها، گشایشی در مشکلات این منطقه ایجاد شود.

پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶ هم با اشاره به پلاک های ریزدانه در محله های علی آباد، خزانه و جوادیه در این منطقه، اظهار داشت: اجرای درست این تفاهم نامه می تواند باعث رونق ساخت و ساز و اثرگذاری مثبت در حل مشکلات موجود در بافت های فرسوده که همواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها مطرح است، باشد.
شهردار منطقه ۱۶ ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن فرآیندهای این تفاهم نامه، بتوان از ظرفیت های موجود در ستاد بازآفرینی در مناطق جنوبی و عرصه های دارای بافت های فرسوده و ناکارآمد استفاده کرد.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان نوسازی شهرداری تهران، به منظور تسهیل و تسریع روند اجرای این تفاهم نامه، کارگروه اجرایی متشکل از نمایندگان سازمان نوسازی شهر تهران، سازمان املاک و مستغلات شهرداران مناطق تشکیل می شود که وظیفه راهبری، سیاست گذاری، تعیین اهداف کمی و کیفی، تهیه دستورالعمل ها و شیوه های اجرایی، تصویب اعتماد نو به نقل از برنامه های مشترک، تعیین مصادیق اجرایی و نحوه مشارکت طرفین در اقدامات و نظارت بر همکاری مشترک را بر عهده خواهد داشت.

انهدام باندهای قاچاق حیوانات وحشی در جهان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا