جزئیات افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد

سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در  گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی یکی از مهمترین پروژه‌ها خط ریلی میانه – بستان آباد به طور ۱۳۲ کیلومتر بود و این پنجمین پروژه‌ای است که در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی و پس از همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت به بهره برداری می‌رسد و شاهد اتصال این منطقه به شبکه سراسری ریلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه خط ریلی تبریز  – تهران از مراغه عبور می‌کرد و حدود ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه سیر آن طول می‌کشید، گفت: با بهره برداری از این پروژه، مسیر بستان آباد تا تهران هشت ساعته طی می‌شود و با اتصال بستان آباد به تبریز که امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد، در صددیم سفر ریلی از تبریز تا تهران را پنج ساعت کوتاه‌تر کنیم و این یکی از ویژگی‌های این خط ریلی جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این پروژه این است که بر خلاف دیگر خطوط ریلی به صورت دو خطه احداث شده است و بر اساس سنت حسنه‌ای که از ابتدا داشتیم در همان روز افتتاح ۱۶۰ نفر از خانواده‌های شهدای بستان آباد و شهرهای مجاور را به مشهد مقدس بردیم که این قطارها به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی شده توسط صنایع داخلی است.

رسولی گفت: اعتماد نو به نقل از برنامه سیر قطار بستان آباد مشهد به صورت هفته‌ای سه سفر در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده و بلیت این قطارهای شش تخته ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. البته بلیت قطار بستان آباد – مشهد از روز قبل از افتتاح به فروش گذاشته شد.

تصویب برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان و تهران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا