تصمیم‌های متناقض در شرایط فعلی مثل سم است

رحیم بنامولایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت‌های تولید، نه صرفا توان دانشگاهی نیاز است و نه رابطه و رانت کاری خواهد کرد؛ بلکه نیروهایی که تجربه طولانی مدت فعالیت اقتصادی دارند و با وجود تمام مشکلات در بازار مانده‌اند، باید ارتقای تولید کشور را دنبال کنند.

به گفته وی، در شرایطی که کشور با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا مواجه شده و در فضای بین‌المللی محدودیت دارد، استفاده حداکثری از توان داخلی بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برخی دستور العمل‌های اقتصادی که در ماه‌های گذشته برای تولیدکنندگان مشکل آفرین شد، بیان کرد: بخش خصوصی واقعی در سال‌های گذشته نشان داده که توان بالایی در نقش‌آفرینی اقتصادی دارد و هرجا رانت به وجود آمده، اقتصاد واقعی با مشکل مواجه شده است.

بنامولایی خاطرنشان کرد: در صورتی که مقدمات داخلی لازم برای ارتقای تولید داخل فراهم شود، ما می‌توانیم به این موضوع که تولید داخل نیازهای کشور را برطرف کرده و حتی در بازارهای بین‌المللی نیز حضور پر قدرت داشته باشد، فکر کنیم اما در غیر این صورت همچنان تولید ما با مشکلات داخلی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

 به گزارش ایسنا، دولت اعلام کرده در شرایط تحریم با تمام توان خود از فعالیت‌های تولیدی کشور دفاع خواهد کرد تا در کنار تامین نیازهای داخلی، بازار صادرات غیرنفتی کشور گسترش یابد.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی ایران در هفت ماهه ابتدایی امسال از نظر وزنی رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

انتهای پیام  

خیز طلای جهانی برای افزایش دوباره قیمت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا