ابتکار در تایلند: تلاش می‌کنیم نقش زنان را در اقتصاد دوره تحریم تقویت کنیم

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده امروز با رئیس کمیته امور زنان مجلس تایلند و کلیه اعضای این کمیته ملاقات کرد. طی این ملاقات به سابقه رابطه ۴۰۰ ساله دو کشور و پیشینه ارتباط پارلمان‌های دو کشور به ویژه در چارچوب گروه‌های دوستی اشاره شد.

در ادامه این ملاقات، معصومه ابتکار به اقدامات جمهوری اسلامی به منظور توانمندسازی و ارتقای وضعیت زنان و خانواده در کشور اشاره کرد که اهم موضوعاتی که مورد توجه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بود عبارتند از تخصیص سهمیه ۳۰ درصدی برای انتصاب مدیران زن و سهم زنان در آموزش عالی ایران.

به گفته وی، ۵۶ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی را زنان تشکیل می‌دهند، همچنین ۲۷ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و ۳۷ درصد جامعه پزشکان ایران زن هستند. همچنین به حمایت‌هایی که دولت از بخش NGO و توانمند سازی آنها انجام می‌دهد و ۲۷۰۰ سمن فعال در ایران اشاره شد.

ابتکار در ادامه با اشاره به فراکسیون زنان در مجلس و فراکسیون خانواده گفت: ما نیز فراکسیون زنان در مجلس و فراکسیون خانواده داریم که به هر ترتیب تلاش می‌کنند تا قوانینی را برای حمایت از زنان و خانواده در این فراکسیونها دنبال شود.

در ادامه رئیس کمیته مجلس تایلند اشاره کرد: که “فاند” ویژه‌ای برای حمایت و توانمندسازی از زنان اختصاص داده و سابقه طولانی برای حمایت از زنان داریم. در حال حاضر ۱۶ درصد از پارلمان تایلند زن هستند و در کمیته‌های داخلی یک ششم از کمیته‌های داخل مجلس ریاست آن با زنان است.

توصیه های وزارت بهداشت درباره حضور در نانوایی و خرید نان در شرایط کرونا
هم اکنون بخوانید

وی همچنین تاکید کرد که “ممکن است بین کشورها تفاوت‌های فرهنگی وجود داشته باشد، اما معتقدیم که فراتر از مسائل تفاوت‌های فرهنگی، موضوع زنان موضوعی جهانی است و باید مورد توجه همگان باشد، زیرا نیمی از جامعه جهانی را زنان تشکیل میدهند.”

در ادامه همچنین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تحریم‌ها و جنگهای اقتصادی و تروریسم اقتصادی اشاره کرد و گفت: به هر ترتیب آمریکا موانع زیادی را برای توسعه اقتصادی ایران ایجاد کرده و ما تلاش میکنیم که نقش زنان را در اقتصاد دوره تحریم تقویت کنیم.

 ابتکار در ادامه به کمپین زنان نسل تحریم نیز اشاره کرد. در ادامه ریاست کمیته مجلس تایلند اظهار کرد که “من نیز از این فرصت استفاده می‌کنم. این جامعه جهانی باید توجه کند تا در چارچوب روابط و قوانین بین‌المللی اقدامات خود را انجام دهد. بدون شک همه ما باید برای تقویت و ایجاد صلح در جهان تلاش کنیم.”

در پایان این ملاقات هر دو طرف بر ضرورت تقویت نقش زنان در صلح و امنیت تاکید کردند و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از این کمیته تایلندی که ویژه زنان، جوانان و گروه‌های سالمند است خواست تا در فرصت مقتضی به ایران سفر کنند تا از نزدیک موضوعات مورد توجه طرفین را مبادله کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا