۶۵ درصد مردم استان سمنان از صنعت ارتزاق می‌کنند/ بن‌بست‌ها با حضور مردم شکسته می‌شود

علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای شورا و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج) استانداری سمنان  حفظ صنایع در شرایط دشوار تحریم را ضروری خواند و اظهار کرد: باتوجه به جایگاه صنعت در استان تلاش کردیم با کاستن از اثرات تحریم‌های ظالمانه امریکا ، صنعت و تولید را در استان سرپا نگهداریم.

وی از تلاش برای توسعه صنعتی در استان با وجود تحریم‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه توفیقات خوبی نیز در این بخش داشتیم به طوری‌که علی‌رغم‌ تمام فشارهایی که دشمنان به کشور وارد می‌کنند، ما توانستیم کارخانجات زیادی را دوباره وارد مدار تولید کنیم.

آشناگر از سمنان به عنوان یک استان صنعتی یاد کرد و گفت: باتوجه به اینکه درصد بالایی از بیمه‌شدگان استان تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و طیف گسترده‌ای از مردم استان در فضاهای صنعتی مشغول به فعالیت‌اند حمایت و پشتیبانی از این بخش از اهمیت مضاعفی در استان برخوردار است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از حمایت مالی و تسهیلاتی از فعالان صنعت و تولید در استان خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر در همین راستا افزون بر یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان،اعتبار از محل طرح رونق تولید به کارخانجات و واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان تزریق شد.

وی با بیان اینکه حمایت‌های دولت در این بخش محدود به این تسهیلات نبوده افزود: از محل طرح اشتغال زایی روستایی و مشاغل خانگی نیز با هدف جلوگیری از آسیب به تولید تسهیلات بسیار خوبی در استان پرداخت شد.

استاندار سمنان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس بر ضرورت بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات تاکید و تصریح کرد: همه و از جمله بسیجیان وظیفه دارند هرکسی که دارای اقبال عمومی، اعتماد نو به نقل از برنامه و توانایی لازم در این بخش است را فارغ از اینکه به کدام تفکر سیاسی تعلق دارد را به حضور در انتخابات پیش رو ترغیب کنیم.

بن‌بست‌ها با حضور مردم شکسته می‌شود

وی با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداها انتخابات مجلس شورای اسلام از دهم تا ۱۶ آذرماه جاری آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های اصلی حضور و مشارکت مردم در انتخابات، تعدد کاندیداها است.

استخراج قانونی ارز دیجیتالی چگونه است؟
هم اکنون بخوانید

آشناگر با اذعان به اینکه بسیاری از بن‌بست‌ها با حضور مردم شکسته می‌شود خطاب به بسیجیان گفت: کمک کنید افراد فارغ از نگاه‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات شوند،چرا که شرایط بین المللی ما به گونه ای است که هرچه حضور پرشورتر و حماسی‌تر باشد می‌تواند بیش از پیش به حقانیت جمهوری اسلامی کمک کند.

این مقام ارشد اجرایی، از نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مردمی نام برد و گفت: در همه چهار دهه گذشته همواره حضور مردم در حمایت و پشتیبانی از نظام مطلوب، و برای دلدادگان نظام، روحیه بخش و برای دشمنان این نظام الهی مایوس‌کننده بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت مردم نشان دهنده میزان تعلق خاطر مردم به نظام است افزود: همه باید تلاش کنیم که این نرخ را در انتخابات اسفندماه افزایش دهیم.

آشناگر با بیان اینکه مسوولان به وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی آگاهی دارند ادامه داد: با وجود این مشکلات باور داریم که مردم ایران، هیچگاه خسته نشده و از کیان انقلاب و کشور دفاع می‌کنند.

نباید سختی‌ها به اختلاف بی‌انجامد/ صف انقلاب، یک صف است

استاندار سمنان با بیان اینکه باید همه کمک کنیم تا سختی‌ها ما را دچار مشکل و اختلاف نکند خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که صف انقلاب، یک صف است بنابراین باید هوشیار باشیم تا خدای ناکرده دشمنان موفق به اختلاف‌افکنی در بین فرزندان انقلاب نشوند ؛چرا که تجربه نشان داده دشمنان هرجا گسست و اختلافی را بیابند در همانجا زیست کرده و این گسست را فعال می‌کنند.

آشناگر اضافه کرد: آنها در پی انشقاق و ایجاد اختلافات منطقه ای، قومی، مذهبی هستند و هرجا که زمینه این اختلاف‌افکنی فراهم نبود، در صدد دامن زدن به اختلافات سیاسی برمی‌آیند.

این مقام ارشد اجرایی ضمن تبریک هفته بسیج از این نیرو به عنوان یک نیروی بسیار موثر در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: نهاد بسیج و مردمی که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی با تفکر بسیجی پا به میدان گذاشتند، بی‌اغراق از موثرترین عوامل تعیین کننده در سرنوشت جنگ بودند.

مشخصات پژو 207i دورنگ با موتور TU5P وگیربکس 6 سرعته اتوماتیک
هم اکنون بخوانید

آشناگر با بیان اینکه اگر بسیج به میدان نمی‌آمد و تا آخر نمی‌ایستاد چه بسا دفاع ما در جنگ، سامان نمی‌یافت خاطرنشان کرد: تفکر بسیج، بعد از جنگ و دفاع نیز نه تنها برای جامعه ایرانی که برای مردم منطقه همواره رهایی‌بخش و نجات دهنده بوده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس به بازخوانی تعاریف و تعابیر امام راحل و مقام معظم رهبری از “بسیج” پرداخت و گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری فرازها و تعابیر بلند،عمیق و زیبایی در توصیف بسیج دارند و این تعابیر گویای جایگاه بلند و ممتاز بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج پس از جنگ نیز در ادوار مختلف به بهترین نحو به ایفای نقش پرداخته افزود: بسیج در دوره‌های سازندگی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و… همواره فعال بوده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

آشناگر با اذعان به اینکه تفکر بسیجی، تفکر نابی است که مختص و محدود به یک مقطع نیست ادامه داد: مسئولین، علما و کسانیکه در این کشور مسئولیت دارند باید در همه مقاطع از این تفکر ناب و بدیع بهره برده و به اضلاع و پایه‌های این مبانی بیاندیشند.

استاندار سمنان با اشاره به بهره‌گیری برخی کشورها از تفکر بسیج خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم کشورهای منطقه نیز وقتی دچار بحران می‌شوند، این تفکر بسیجی است که کمک حال آنها می‌شود. همچنانکه این تفکر در حزب الله لبنان، حشدالعشبی عراق، انصار الله یمن و نیروها و تشکل‌های مردمی سوریه بود و از قضا به عامل پیروزی و مقاومت مردم در مقابل گروه های تکفیری که با حمایت مالی و تسلیحاتی غرب برای نابودی اسلام و تفکر دین آمده بودند،بدل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 10 =

دکمه بازگشت به بالا