رویکرد جدید ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز در استفاده از یافته‌های دانشگاهی

به گزارش ایسنا، علی مویدی خرم آبادی در اختتامیه گردهمایی فناورانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تجربیات ایران در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: در حال حاضر با توسعه فناوری‌ها قاچاق کالا و ارز بسیار پیچیده تر شده است ولی از سوی دیگر پلیس ما نیز از نظر علمی پیشرفت‌های زیادی کرده است.

وی با بیان این که ایران در طی ۴۰ سال با پدیده قاچاق ارز و کالا مقابله کرده است خاطر نشان کرد: علیرغم این تلاش‌ها جای این سوال است که  در حالی که سیاست‌های کافی، اسناد بالادستی و آیین‌نامه‌های خوبی در این زمینه تدوین شده است چرا نتوانسته‌ایم کشور از پدیده قاچاق نجات دهیم.

مویدی با بیان این که ستاد مبارزه با قاچاق کالا به سمت همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از یافته‌های دانشگاهی حرکت کرده است اظهار کرد: در این همکاری‌ها متوجه شده‌ایم که میان تجربه و تدوین قوانین و آن چه که در سطح مدیریت اجرایی می‌شود فاصله‌های فاحشی وجود دارد که علت این امر نگاه سخت افزارانه ما به امر مقابله با قاچاق بوده است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: دنیا اگر اقتصاد و تجارت سالمی دارد صرفا به دلیل بهره بردن از یافته‌های دانشکاهی است ولی متاسفانه ما در این بخش غفلت‌های را داشته‌ایم علیرغم این که سرمایه‌های علمی زیادی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که مراکز فناوری کشور در جهت اثرگذاری اعتماد نو به نقل از برنامه‌های اجرای در حوزه مقابله با قاچاق کالا مشارکت داشته باشند.

۱۰۱ میلیون لیتر بنزین در پنجمین روز فروردین توزیع شد
هم اکنون بخوانید

مویدی در پایان با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برگزاری این رویداد گام اول است، ولی برای مشارکت‌های دانش بنیان نباید تا به این میزان اکتفا کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا