دیدار رئیس و هیات رئیسه دانشگاه الفرات سوریه با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

به گزارش ایسنا، به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی هیأتی از سوریه با حضور راغب العلی الحسین- رئیس دانشگاه الفرات- و جمعی از هیاترئیسه و روسای دانشکده‌های دانشگاه “الفرات” سوریه، امروز چهارشنبه ۲۹ آبان با حجت‌الاسلام و المسین محمد حسین مختاری- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی- دیدار و گفتگو کردند.

مختاری در این دیدار با تشریح فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: فلسفه تأسیس این دانشگاه آن بود که دانشجویان از مذاهب مختلف در یک محل به تحصیل بپردازند و یک همزیستی مسالمت آمیز از لحاظ علمی و عملی میان آنها ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه در ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی تأثیر بسزایی دارند، گفت: : در این دانشگاه فقه همه مذاهب اسلامی از جمله امامیه، شافعی، حنفی و … تدریس می شود و به دلیل اینکه ایران تنوع مذهبی و فرهنگی دارد، لازم است که این دانشجویان با مذاهب و اندیشه های یکدیگر آشنا شده و نوعی تقریب مذاهب میان آنان شکل گیرد.

مختاری با اشاره به تحصیل رشته‌های مختلف علوم انسانی در این دانشگاه، خط قرمز این دانشگاه را تفرقه میان مذاهب عنوان کرد و گفت: همه مذاهب با یکدیگر برادرند و حتی بسیاری از امام جمعه های اهل سنت در این دانشگاه تحصیل می کنند و نوع نگاهشان در خطبه ها و سخنرانی ها تقریبی است.

وی با تأکید بر اینکه  همه درگیری‌ها و خشونت‌ها میان مذاهب اسلامی به دلیل جهل و نادانی است، اظهار کرد: این علما و دانشگاهیان هستند که باید به جوانان آگاهی داده و آنان را از ظلمت نجات دهند و به این وسیله جلوی نفوذ دشمنان اسلام و استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و انگلیس گرفته شود.

ضرغامی: قصه‌های کاخ گلستان برای گردشگران بازگو شود
هم اکنون بخوانید

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به دیدار خود با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و درخواست آنها برای راه اندازی چنین مدل دانشگاهی در این کشور، افزود: در دیدارهایی که با وزیر اوقاف سوریه نیز داشتیم این پیشنهاد مطرح شد که دانشگاهی همچون دانشگاه مذاهب اسلامی در سوریه نیز تأسیس شود.

وی همچنین از آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای گسترش همکاری با دانشگاه های سوریه خبر داد و گفت: آماده هستیم میان این دانشگاه و دانشگاه های سوریه تبادل اساتید و دانشجویان صورت گیرد و همچنین آمادگی خود را برای انتشار یک مجله مشترک میان دو دانشگاه مذاهب و الفرات به زبان عربی و نیز برگزاری نشست های علمی و دانشگاهی در سوریه و ایران اعلام می‎کنیم.

در ادامه این نشست، راغب العلی الحسین- رئیس دانشگاه الفرات سوریه- نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران که در جنگ سوریه علیه تروریسم در کنار مجاهدان سوری حضور یافت و کمک کرد و شهدایی نیز تقدیم کرد، گفت: دانشگاه الفرات در سه استان حسکه، رقه و دیر الزور شعبه دارد اما پس از جنگ سوریه، برخی دانشکده های این دانشگاه در استان دیر الزور تخریب شد. اما ما به مقاومت خود ادامه دادیم و جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار ما ایستاد تا توانستیم بر تروریست ها پیروز شویم.

 در پایان نشست دکتر مختاری، لوح تقدیر و هدایای دانشگاه مذاهب اسلامی را به اساتید دانشگاه الفرات سوریه اهدا کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا