بهبود مشارکت مردم برای بازآفرینی شهری با دست خالی امکان پذیر نیست

سید محمد پژمان، امروز چهارشنبه (۲۲ آبان) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان که با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: بازآفرینی بافت ها دامنه بسیار گسترده ای  در تنوع فعالیت ها دارد و با توجه به نارسایی های موجود، برای کاهش و نزدیک شدن به میانگین استاندارد شهری نیازمند به فعالیت گسترده است.

وی افزود: کار در این حوزه به لحاظ اقتصادی و روبنایی، پیام فرا دستگاهی دارد و فقط یک دستگاه و یا دولت نمی تواند متولی امر باشد، لذا همه دستگاه ها باید همراه و همدل باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: مشکلات کالبدی، مسکن، زیرساخت، کمبود سرانه های خدمات روبنایی و فعالیت فراگیری همه جانبه از ناهنجاری های گریبانگیر ساکنان این نواحی است.

وی با بیان اینکهشهر فقط کالبد نیست، بلکه مردم  هویت شهر را تعریف می کنند افزود: رفع این نواقص نیازمند کار فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ است.

پژمان، عنوان کرد: همزمان با این موضوع باید برای توانمند کردن مردم و مهارت آموزی آنان تلاش شود، همچنین  دولت در فعالیت های عمرانی نیز باید افزایش مکان های آموزشی، ایجاد کارگاه های اشتغال و مکان هایی برای عرضه محصولات مردم این نواحی را در اولویت داشته باشد.

وی تاکید کرد: بهبود مشارکت مردم برای توسعه بازآفرینی بافت ها با دست خالی امکان پذیر نیست و نیازمند اهتمام دولت است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: در کردستان همدلی و هماهنگی وجود دارد و مدیران در آیتم های زیربنایی هوشیارانه عمل کرده اند و این پیام های خوبی برای استان دارد.

وی تاکید کرد: کردستان در حوزه تولید مسکن نیازمند اقدام جدی است و افراد ساکن در بافت ها باید تسهیلات و مشوق ها را از دولت دریافت کنند.

آخرین خبرها از معاملات عملیات بازار باز
هم اکنون بخوانید

پژمان با بیان اینکه شرایط بانکی سختی برای مردمان این نواحی وجود دارد خاطرنشان کرد: جذب و تسهیلات بانکی در کشور بسیار پایین است و این اوضاع باید ساماندهی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا