همکاری دو انجمن محیط زیستی استان همدان در تنظیم سند آمایش

ژیلا مهدی‌آقایی در جلسه اتاق فکر سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان، کار سمن ها را مردمی دانست و تأکید کرد: گفتگو میان سمن ها و مدیران استان باید طی جلسات مرتب و مستمر در حوزه ای عمومی و تخصصی دنبال شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از برگزاری پنج نشست تخصصی در معاونت های مختلف سازمان سخن گفت و ادامه داد: برای انتقاد کردن نیاز است پیشنهاد ارائه شود وگرنه هر کسی می تواند ایراد بگیرد.

مهدی‌آقایی از همکاری دو انجمن محیط زیستی استان همدان در تنظیم سند آمایش خبر داد و گفت: این نشان دهنده اثرگذار بودن سمن های زیست محیطی استان همدان در سطح کشوری است.

وی انتظار دفتر مشارکت‌های مردمی از سمن های زیست محیطی را این گونه بیان کرد: انتظار ما این است که سمن های محیط زیست به عنوان رابطین مدیران و مردم به صورت شبکه ای با سایر سمن های محیط زیست کشور هم افزایی ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در سخنانی همدان را استانی لوکس و فانتزی دانست که باید در نگهداری از آن خیلی دقیق بود و با اشاره به قدمت، طبیعت و فرهنگ مردم استان همدان بیان کرد: باید طبیعت، رفتارها و سایر امکانات موجود در استان را مراقبت کنیم و با جلب همکاری و همراهی مردم به مرحله ای از توسعه برسیم.

مهرداد نادری‌فرد شاخص توسعه کشورها را بیان کرد و گفت: امروزه میزان توسعه کشورها از روی توانایی آنان در حفظ و حراست از محیط زیست شان سنجیده می شود نه میزان توسعه صنعت آنها و محیط زیست مانند لباس بر بدن است و لباس پاره نمی تواند برازنده یک انسان لوکس باشد.

از استقرار سامانه دادرس تا رایگان شدن تعرفه‌ خدمات قضایی مددجویان
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه مشارکت ها و فعالیت های مدنی خوبی برای حفظ محیط زیست لازم است، افزود: زمانی می توانیم به توسعه برسیم که مردم برای حفظ محیط زیست استان دغدغه داشته باشند.

وی در ادامه با قدردانی از هیئت های مذهبی که ایستگاه های صلواتی اربعین را راه اندازی کردند، یادآور شد: امسال دو و نیم میلیون زائر از استان همدان تردد داشتند و ۱۰۳ ایستگاه صلواتی در مجموع به زائران خدمات ارائه کردند.

نادری فرد با اشاره به آموزش هایی که به ایستگاه های صلواتی ارائه شده است، گفت: تلاش بر رعایت بهداشت و به حداقل رساندن استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بوده است و ایستگاه های صلواتی به خوبی در این راستا فعالیت کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در سخنانی اظهار کرد: بیش از ۲۰ سمن زیست محیطی با ۱۰۰۰ عضو در سطح استان همدان فعالیت دارند.

محسن جعفری‌نژادبسطامی به اجرای دو اعتماد نو به نقل از برنامه مهم این سازمان با همکاری سمن ها اشاره کرد و گفت: سند جامع آموزش همگانی محیط زیست در همدان اجرا خواهد شد و طرح گردشگری سبز و گردشگری پارک ها نیز دیگر اعتماد نو به نقل از برنامه ای است که با مشارکت سمن ها برگزار می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا