انتقاد تند نماینده سمنان از صداوسیما/ لزوم هدایت نقدینگی‌های سرگردان به طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش ایسنا-احمد همتی درجلسه شورای اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه این نقدینگی سرگردان هربار مشکلاتی در بخش‌های مختلف ایجاد می‌کند اظهار کرد: حدود دو تریلیون تومان نقدینگی سرگردان در سطح کشور وجود دارد اما استفاده مطلوبی از این سرمایه در جهت توسعه کشور نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات و کمبودها در حوزه تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها بر ضرورت هدایت نقدینگی موجود در بازار تاکید و تصریح کرد: وضعیت استان سمنان در پیگیری پروژه‌ها به نسبت کشور بهتر است.

وی از عدم ثبات در مدیریت به عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات این استان نام برد و گفت: استان سمنان به طور متوسط هر دو سال یک استاندار جدید داشته و از آنجا که هر استاندار نیز یک تیم مدیریتی دارد و زمانی برای شناخت از استان نیاز دارد، معمولا تا این شناخت را پیدا می‌کند تا به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های جدی بپردازد، تغییرات مدیریتی از سرگرفته می‌شود.

این عضو فراکسیون امید بر لزوم تداوم ثبات مدیریتی در این استان تاکید و خاطرنشان کرد: استان سمنان در این چند دهه از نبود ثبات مدیریت ضربه‌های زیادی خورده است البته این معضل محدود به استان سمنان نیست و این مشکل تقریبا در همه جای کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه فقدان ثبات مدیریتی سبب شده که مدیران در این چهار دهه عمدتا به حرف‌های کلی بپردازند ادامه داد: با توجه به اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های انجام شده در استان انتظار می‌رود که تا پایان دولت تغییر مدیریتی نداشته باشیم تا این اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها به سرانجام برسند.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان، سفر عراقچی به باکو را پرثمر خواند
هم اکنون بخوانید

همتی با بیان اینکه استان سمنان از نظر وضعیت اداری ، جایگاه خوبی را در سطح کشور دارد افزود: استان سمنان چه از نظر ظرفیت‌های طبیعی و چه پتانسیل انسانی و موقعیت جغرافیایی از توان بالایی برخوردار است باید از این توان در جهت توسعه استان،به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای سند آمایش سرزمینی است اضافه کرد: استان سمنان ، از معدود استان‌هایی است که آمایش سرزمینی آن کامل شده بنابراین باید از این فرصت در جهت توسعه استان بهره گرفت.

این نماینده مردم با اشاره به برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: معمولا از دل این همایش‌ها چیز قابل توجهی بیرون نمی‌آید. توصیه می‌شود به‌جای برگزاری نشست‌ها و جلسات غیر کاربردی، برپیگیری مصوبات و اجرایی کردن آن‌ها تمرکز شود.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌های زیادی پیش از این در استان منعقد شده گفت: متاسفانه بسیاری از این تفاهمنامه‌ها پیگیری نشده و در حد همان تفاهمنامه باقی ماندند.

صداوسیما اطلاعات غلط به مردم می‌دهد!

نماینده سمنان در بخش دیگری با اشاره به تصویب اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی به انتقاد از ارائه اطلاعات غلط در خصوص این طرح پرداخت و گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با ارائه اطلاعات غلط به صورت هماهنگ با برخی رسانه‌های خارجی و معاند می‌کوشند مانع از اجرای طرح شوند.

همتی با انتقاد از صداوسیما جمهوری اسلامی در همراهی با فضای ایجاد شده گفت: متاسفانه صدا و سیما در شبکه‌های سراسری سیما با  تولید اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف در ارتباط با طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی به ارائه اطلاعات اشتباه و غیر واقعی به مخاطبان می‌پردازد.

سخنگوی دولت: تروریست‌ها می‌دانند که نمی‌توانند موتور پیشرفت‌های علمی ایران را متوقف کنند
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه صداوسیما به اشتباه از مخالفت مجلس با این طرح ملی خبر داد خاطرنشان کرد: مجلس هیچگاه با اجرایی شدن این طرح مخالفت نکرده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: اینکه صداوسیما به نقل از مجلس اطلاعات غلط به مردم بدهد به زیان منافع ملی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان پیش از بحث انتقال آب بین‌حوضه‌ای همه راه‌های ممکن را رفته است افزود: استان سمنان چه در بحث اصلاح الگوی مصرف و چه در بحث مدیریت مصرف و ارتقاء راندمان آبی از استان‌های پیشرو در کشور است .البته با وجود همه این اقدامات با مشکل کم آبی روبرو هستیم.

وی با اذعان به اینکه اطلاع‌رسانی‌ها در این بخش به شدت ضعیف بوده اظهار کرد: استان سمنان در بهره‌وری آب از استان‌های پیشگام است.

همتی با بیان اینکه طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی یک طرح ملی است به بررسی علمی طرح انتقال آب خزر به برگزاری یک همایش علمی در این ارتباط در دانشگاه سمنان پرداخت و افزود: متاسفانه مقالات و سخنرانی‌های این همایش ملی و علمی در اختیار عموم قرار نگرفته وگرنه می‌توانست به برخی از پرسش‌ها پاسخ دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا