آغاز به کار دومین جشنواره ملی مهدویت

در ابتدای مراسم افتتاحیه فضای سالن با قرائت آیات نورانی کلام الله مجید عطرآگین شد و سپس گلبانگ سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد.

در اولین بخش اعتماد نو به نقل از برنامه حجت الاسلام علی فاتح مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخته و عنوان کرد: بر اساس روایت مختلف از جمله روایت امیرالمومنین که می‌فرماید کثرت شما و اجتماع شما با وجود تفرقه قلوبتان فایده‌ای ندارد، مسجد مقدس جمکران اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی تدوین کرده که بتوان با یک نذر همدلی در گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری نیز تدوین کرده‌اند زمینه‌ساز ظهور و استقرار ولایت عظمای حضرت ولی عصر(عج)باشیم.

وی افزود: مسجد مقدس جمکران وظیفه دارد تا به تمامی منتظران ظهور خدمات لازم را ارائه دهد و فعالیت‎هایی انجام دهد که زمینه‌ساز تسهیل خدمات به زوار باشد، لذا در این جهت ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی تشکیل شده و با گردهمایی نهادهای مختلف از جمله جهاد دانشگاهی استان به دنبال این هم‌افزایی هستیم.

مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مدیریت خدمات معارفی جزء فعالیت‌های بزرگ جمکران است که خدماتی به کودکان، جوانان و خانواده‌ها ارائه می‌دهد،از جمله مشاوره و پاسخگویی تخصصی به صورت کاملا رایگان و خدمات به اردوها و کاروان‌ها که در حد وسع ارائه می‌شود.

حجت الاسلام فاتح اضافه کرد: ما دوست داریم تشکل‌های دانشجویی و غیردانشجویی با جمکران به هم‌افزایی بپردازد، ما می‌توانیم فضا را در اختیار تشکل‌ها قرار دهیم تا بتوانند میزبان زائرین باشند و به آنان خدمات فرهنگی و معارفی ارائه دهند، انشاءالله که همگی بتوانیم جزو زائرین و زمینه ساز ظهور باشیم.

توضیحات عقیدتی لشکر زرهی قزوین درباره لغو کنسرت سیروان خسروی
هم اکنون بخوانید

در ادامه مهندس علی حسینی دبیر جشنواره ملی مهدویت به سخنرانی پرداخته و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با وجود خلاء‌های استان در زمینه مهدویت تصمیم گرفت جشنواره‌ای با موضوع مهدویت برگزار کند تا بتوانیم قدمی در مسیر ظهور حضرت قائم(عج) برداریم.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت بیان کرد: دور اول این جشنواره در پنج  بخش برگزار شد و در مجموع با  دریافت ۱۲۸۰ اثر به کار خود پایان داد، همچنین دوره دوم جشنواره ملی مهدویت در سه بخش ادبی، هنری و کتابخوانی و در رشته‌های عکس، طراحی گرافیکی( تایپوگراف، پوستر، تصویر سازی) و پادکست، شعر، داستان کوتاه، قطعات ادبی(نثر و دلنوشته) و مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله برگزار خواهد شد.

پس از سخنرانی مهندس حسینی، از پوستر دومین جشنواره ملی مهدویت توسط ریاست جهاد دانشگاهی استان قم، دکتر حیدری و حجت الاسلام فاتح، مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران رونمایی شد و پس از آن نیز مداح اهل بیت صفرزاده به مدح خوانی پرداخته و فضای مراسم را با مدح مولا صاحب الزمان(عج) شوری دوچندان بخشیدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا