تجلیل از استان تهران برای کسب رتبه ممتاز پدافند غیر عامل در کشور

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در این باره گفت: ظرف یک سال گذشته به دلیل برگزاری رزمایش‌ها و ایجاد آمادگی دستگاه‌های مهم و حیاتی استان در مواقع اضطرار در مقابل حوادث با عوامل انسانی و طبیعی و همچنین ایجاد امادگی مقابل توطئه‌هایی که هر روز در اشکال مختلف از سوی استکبار جهانی برای کشور و ملت ما طراحی می‌شود و حفظ امادگی در این شرایط در ارزیابی عملکرد رتبه ممتاز کشوری را کسب کردیم.

وی افزود: در حوزه برق و در اماکنی همچون فرودگاه، بیمارستان و ساختمان‌های اداری آمادگی لازم ایجاد شده به شکلی که اگر برق هر یک از این اماکن از شبکه سرویس دهی و برق رسانی خارج شوند با تمهیداتی که اتخاذ شده می‌توانند با استفاده از ژنراتورها در کمترین زمان ممکن به حالت خدمت رسانی عادی خود برگردند که این موضوع در رزمایش انجام شده به خوبی مشاهده شد به شکلی که ظرف مدت یک دقیقه با استفاده از ژنراتورها گردش خدمت رسانی این دستگاه‌ها به حالت عادی برگشت.

استاندار تهران تاکید کرد: روز گذشته در بازدیدی که از تاسیسات و تجهیزات آب استان تهران داشتیم نیز این آمادگی در حوزه پدافند غیر عامل مشاهده شد به شکلی که در بخش آب تمامی مخازن استان تهران به صورت یک رینگ به یکدیگر متصل شده‌اند تا اگر مخزنی به هر دلیلی از سرویس خارج شد از طریق مخازن دیگر آب آشامیدنی محدوده مورد نظر تامین شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در سطح استان تهران شاهد نصب سامانه‌های هشدار دهی سریع برای مواقع اضطرار هستیم. همچنین جلسات متعددی در رابطه با ارتقاء دانش کارکنان و مدیران در حوزه پدافند غیر عامل برگزار شده که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است و هر روز بر اهمیت نقش ارتقای دانش افزوده می‌شود. به ویژه برای کشور ما که از بدو پیروزی انقلاب هر روز توسط دشمن و استکبار جهانی توطئه‌های بیشماری در ابعاد مختلف به ملت و مردم ما تحمیل شده است. لذا مصون سازی و حفاظت در مقابل این تهدیدات را در سطح استان تهران تقویت کردیم البته شاید با نقطه مطلوب فاصله داشته باشیم اما اقدامات و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی ما به سمتی پیش می‌رود که بتوانیم این آمادگی‌ها را در مواقع لزوم همچون حملات سایبری، تهدیدات نظامی و بایوتروریسم داشته باشیم.

مشکلات داروسازان از حد گذشته است/چاره‌اندیشی کنید
هم اکنون بخوانید

استاندار تهران در تشریح تجلیل از استان تهران در همایش ملی پدافند غیر عامل برای کسب رتبه ممتاز در این حوزه گفت:‌ همه دستگاه‌ها در سطح استان تهران از آمادگی لازم برخوردار شده اند. لذا تهران در ارزیابی عملکرد میان استان‌ها رتبه ممتاز را کسب کرد که امروز نیز در همایش ملی پدافند غیر عامل از استانداری تهران تجلیل شد.

وی ادامه داد: عملکرد استانها در حوزه پدافند غیرعامل توسط مرکز بررسی عملکرد و سنجش و ارزیابی پدافند غیر عامل کشور در هفته پدافند غیر عامل یعنی هشتم تا چهاردهم آبان ماه ارزیابی می‌شود که امسال در کل کشور استانداری های تهران، هرمزگان و بوشهر توانستند رتبه ممتاز را کسب کنند. البته در میان سایر دستگاه‌ها نیز این ارزیابی انجام شده بود. برای مثال در میان وزارتخانه‌ها، وزارتخانه نفت توانسته بود رتبه ممتاز را کسب کند.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص آموزش‌های حوزه پدافند غیر عامل نیز گفت:‌ باید مردم را در چنین حوزه‌هایی همراه خود کنیم. بی تردید در همه کارها اگر ارتقای دانش آحاد جامعه را نداشته باشیم در پیشبرد اهداف خیلی موفق نخواهیم بود. بر همین اساس ما به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که آموزش‌ها، نگرش و بینش مردم نسبت به موضوع پدافند غیر عامل ارتقاء دهیم و آنها را با خود در این مسیر همراه کنید. لذا آموزش‌ها را به دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها بردیم و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها معطوف شده تا این قشر بدانند که پدافند غیر عامل چیست و در مواقعی که لازم است آنها چه اقداماتی را باید انجام دهند.

نظم وسازماندهی بیشتردراعزام به عتبات
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا