ایجاد ظرفیت گردشگری در سدهای کشور 


ایجاد ظرفیت گردشگری در سدهای کشور 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد ظرفیت گردشگری در برخی از سدهای مهم در دستور کار قرار گرفته که اقدامی چندوجهی است. 

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (سه شنبه، ۱۴ آبان ماه) به استان آذربایجان غربی سفر کرده در حاشیه افتتاح نیروگاه سد سردشت گفت: سرمایه گذاری بسیار خوب و بجایی توسط جمهوری اسلامی ایران در این منطقه انجام شده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار گرفتن سه ژنراتور ۵۰مگاواتی می‌تواند در کنار تامین برق منطقه ظرفیت صادرات را نیز به همراه داشته باشد، ادامه داد: استفاده مناسب از آب موجود در منطقه می‌تواند در زمینه کشاورزی اثر گذاری فراوانی داشته باشد که در کنار آن طرح مناسبی نیز در زمینه گردشگری در حال انجام است.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه این امکان در وزارت نیرو وجود دارد که در کنار بخش خصوصی از سدهای موجود در زمینه گردشگری نیز بهره‌برداری کنند، عنوان کرد: ایجاد ظرفیت گردشگری در برخی از سدهای مهم در دستور کار قرار گرفته و این اقدام چند وجهی است و در کنار تولید برق و تامین نیاز منطقه آب مورد مصرف کشاورزی نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت گردشگری سدهای کشور اقدامی توجیه پذیر است، گفت: سرمایه گذاری خوبی توسط قرارگاه سازندگی و شرکت فراب در این زمینه صورت گرفته که هر دو از بخش‌های مهم و تلاشگر هستند و شرکت فراب در داخل و خارج از کشور پروژه‌های خوبی را اجرا کرده که نوعی سرمایه محسوب می شود.

شاکری: نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم
هم اکنون بخوانید

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان صادرات برق به کشور عراق، گفت: با اقدام چند روز گذشته وزارت نیرو در زمینه سنکرون کردن برق حتما صادرات برق به کشور عراق انجام می‌شود و صادرات برق به این کشور برای ایران و عراق سودمند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا