درمیشیان: باید بر سیستم فارابی تأسف خورد

در پی برخی حاشیه‌ها برای فیلم «لامینور»، درمیشیان در متنی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: 

«دیروز پیک بنیاد سینمایی فارابی نامه‌ای برایم آورد که در آن همان توضیحات خبرگزاری …، با این مضمون، تکرار شده بود که آماده اعطای وام به  فیلم «لامینور» آقای مهرجویی هستند و نامه معرفی دریافت وام را به صندوق اعتباری هنر، یعنی همان جا که آقای مهرجویی را نمی‌شناختند و رزومه‌شان را می‌خواستند! داده‌اند.

 اما نکته جالب اینکه هم بالای نامه و هم روی پاکت آن تاریخ نزدیک به سه ماه قبل قید شده است!

واقعا برایم سوال است که چطور نامه فارابی از خیابان سی تیر (محل فارابی) تا خیابان شهید مطهری (دفتر من) سه ماه در راه بوده؟!

اگر صدور این نامه در همان تاریخ بوده که باید برای سیستم تاسف خورد و بر مدیریتش گریست که ارسال یک نامه سه ماه طول می‌کشد! 

اگر عامدانه تاریخ نامه را عقب گذاشته‌اند تا وجدانشان در برابر این اجحاف کمی آرام گیرد باید تاسف بیشتر خورد و بر تمام شفاف‌سازی‌های دوستان شک کرد! 

تعارف را کنار بگذارید، شما علاقه‌ای به حمایت از فیلم آقای مهرجویی نداشته و ندارید، حالا چرا با فرستادن نامه‌ای به تاریخ سه ماه قبل به تکاپو افتاده‌اید که مدعی شوید می‌خواستید حمایت کنید؟ 

مشکل از من است که فکر می کردم وظیفه فارابی حمایت از بزرگان سینماست که دیدم نیست.

فیلم آقای مهرجویی بدون حمایت شما در حال ساخت است و ما به وام بهره‌دار شما نیازی نداریم.

شأن و جایگاه آقای مهرجویی هم بزرگ‌تر از این‌هاست. شأن شما هم بالاتر است که سه ماه به عقب برگردید و یادتان بیاید که جواب نامه فیلم آقای مهرجویی را نداده‌اید و پس از تولید آن به صرافت حمایت بیفتید.

پیشنهاد شهردار مشهد برای ایجاد باغ مفاخر در منطقه توس
هم اکنون بخوانید

از شما تنها یک درخواست دارم که عدالت را برای همه خبرگزاری‌ها یکسان در نظر گرفته و اگر قرار است خبری از شوراهای فارابی منتشر شود همه خبرگزاری‌ها را در نظر بگیرید، نه یک خبرگزاری ویژه که در کارزارهای سیاسی ممکن است به کار بیاید.

در پایان تاکید می‌شود «لامینور» فیلمی است که کاملا بدون حمایت دولتی، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تولید می‌شود و نبود حمایت، نشان‌دهنده وابستگی نداشتن و استقلال سازندگان آن است.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا