دیدار سفیر ایران در عراق با عمار حکیم


دیدار سفیر ایران در عراق با عمار حکیم

در دیداری که بین سفیر ایران در عراق با رئیس جریان ملی حکمت عراق صورت گرفت، بر کاهش تنش در کشورها و روی آوردن به گفت‌و‌گو تاکید شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با سید عمار حکیم، رئیس جریان ملی حکمت عراق دیدار و دو طرف در رابطه با روابط دوجانبه ایران و عراق و آخرین تحولات سیاسی ایران و عراق بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد انجام شد، بر اهمیت انجام مطالبات قانونی تظاهر کنندگان عراقی در زمینه های خدماتی و ایجاد فرصت های شغلی تاکید شد.

مسجدی و حکیم همچنین از تلاشهایی که برای برگزاری مراسم اربعین انجام شد و نقش این گردهمایی میلیونی در نزدیک کردن ملت ها به یکدیگر و تبادل افکار و فرهنگ ها تمجید کردند.

این دو مقام ایرانی و عراقی در ادامه تاکید کردند که مصلحت همه کشورها در کاهش تنش و روی آوردن به گفتوگو است.

آنها همچنین بر ضرورت دور کردن منطقه از هرگونه درگیری تاکید کردند “زیرا این درگیری ها باعث ایجاد ناامنی در سطح منطقه و جهان می شود.”

رهبر جریان ملی حکمت درخصوص اوضاع منطقه با بیان اینکه منافع همگان در ترویج آرامش و در پیش گرفتن ابزار گفت‌وگو نهفته است، بر لزوم دور نگه داشتن منطقه از هرگونه درگیری که امنیت منطقه، جهان و منافع ملت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، تاکید کرد.

حکیم در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین و نقش این گردهم‌آیی میلیونی در نزدیک‌سازی ملت‌ها و تبادل اندیشه و فرهنگ‌ها نیز قدردانی کرد.

بلیت اتوبوس برای سفر اربعین فقط با ارایه کدملی فروخته شود
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا