"داعش پس از البغدادی هنوز تهدید است"

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریس کاستا، مدیر ارشد سابق مقابله با تروریسم شورای امنیت ملی آمریکا گفت: کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبری داعش این دشمن را به زانو در آورده اما ایدئولوژی این گروه تروریستی از بین نرفته است. کلید اصلی برای داعش، “کشتن” در هر جایی است که وجود دارد، تشویق یک شبکه گسترده از پیروان شامل آنهایی که در آمریکا هستند برای اعمال خشونت در هر جا و هر طورکه از دستشان بر می‌آید. این پیام حتی با مرگ البغدادی ادامه دارد.

وی ادامه داد: من همیشه گفته‌ام زمانی که البغدادی کشته شود، جشن می‌گیرم اما حالا این پیروزی در سکوت و سریع است چون البغدادی‌های دیگری آن بیرون هستند که می‌توان آنها را رادیکالی کرد. باید به این مساله اشاره کرد که این حمله از سوی نیروهای آمریکایی بسیار مهم بود چون نشان داد آمریکا می‌تواند از اطلاعات خود برای انجام یک عملیات موفقیت‌آمیز نظامی بدون توجه به سیاست کنونی درباره سوریه استفاده کند.

این مقام ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: ما می‌توانیم آنها را رهگیری کنیم، شکار کنیم و از پای در بیاوریم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اوایل ماه جاری میلادی گفته بود، نیروهای آمریکایی را از شرق سوریه خارج می‌کند و آنها را به عراق می‌فرستد و این کار را انجام داد.

مایک راجرز، از جمهوری خواهان پیشتاز در کمیته امنیت کشور مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت، پنج سال تلاش آمریکا و ائتلاف ضد داعش در داخل سوریه باعث از بین رفتن تهدید داعش نشده است.

وی ادامه داد: اگرچه مرگ البغدادی، یک ضربه جدی و شدید بر پیکره این گروه بوده، اما حدود ۱۰ هزار نیروی داعشی هنوز در منطقه هستند و به حملات خود ادامه می‌دهند و به دنبال قلمرویی جدید می‌گردند.

چین روند استقرار نیروهای هسته‌ای با دوامتر را تسریع کرده است
هم اکنون بخوانید

به گفته مقام‌های دفاعی عراق و افغانستان، علاوه بر آنکه نیروهای مرتبط با داعش حملات گسترده‌ای را در داخل افغانستان انجام می‌دهند، این گروه ثابت کرده که توانایی انجام حملات در خارج از خاک این کشور را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا