شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به قلع و قمع فساد در کشور کمک می‌کند/ یک حساب ویژه برای نامزدهای انتخابات باز شود


شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به قلع و قمع فساد در کشور کمک می‌کند/ یک حساب ویژه برای نامزدهای انتخابات باز شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک حساب ویژه برای کسانی که قصد ورود به انتخابات را دارند باز و مشخص شود چه کسانی به آن‌ها کمک مالی می‌کنند، مبداء و منشاء این پول ها کجاست و این نامزدها مبالغ دریافتی را از سوی حمایتگران مالی خودشان در کجاها هزینه می‌کنند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، درباره لزوم شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و این که چه نظارت‌هایی باید روی این موضوع صورت گیرد، گفت: شفایت مالی در همه انتخابات باید وجود داشته باشد، انتخابات مجلس، شورای نگهبان، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری با یکدیگر تفاوتی ندارند شفافیت یک موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مشخص شود افرادی که کاندیدا می‌شوند هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنند صرف چه کارهای می‌شود. 

وی ادامه داد: مشاهده می‌شود برخی از افراد به هنگام انتخابات هزینه‌های میلیاردی می‌کنند؛ خب کسی که برای یک شورای شهر کوچک کاندید می‌شود چرا باید چنین هزینه‌ای را داشته باشد؟ او چه توجیهی برای این کار دارد. البته فقط شورای شهر نیست انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و سایر انتخابات‌ها هم همین است باید مشخص شود که هزینه‌ها کجا صرف می‌شود.

این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به تبلیغات در زمان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات ریاست جمهوری بسیار بزرگتر است، زیرا پهنه کشور را در برمی‌گیرد. باید مشخص شود رئیس جمهور حال هرکسی که هست هزینه‌های تبلیغات به این وسیعی را از کجا آورده است. 

امیری: دولت منتظر ابلاغ قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی است
هم اکنون بخوانید

وی یادآور شد: هنگام انتخابات ریاست جمهوری مشاهده می‌کنید نامزدها در هر استان، شهرستان، کوی و برزن ستاد زده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در بخشی از مفاسد اقتصادی که قوه قضائیه با آن‌ها برخورد کرده است می‌گویند که به هنگام انتخابات به نامزدهای انتخاباتی کمک کرده‌اند، خب باید مشخص چرا یک فرد میلیاردی به ستاد یک نامزد کمک کرده است، علتش چیست و به چه منظور دست به این کار زده است!

وی تاکید کرد: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به قلع و قمع فساد در کشور بسیار کمک می‌کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عمدتا کسانی که به کاندیدای ریاست جمهوری کمک می‌کنند به دنبال رانت برای کارهای اقتصادی خودشان هستند، معتقدم وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان باید به این مهم ورود پیدا کنند.

وی یادآور شد: مجلس مصوبه‌ای داشت که پس از تصویب به شورای نگهبان فرستاده شد اما آن جا رد شد و مشخص هم نشد علتش چیست. ای کاش نمایندگان هرچه سریعتر به این موضوع ورود می‌کردند و اجازه نمی‌دادند که این مصوبه بماند؛ قطعا اگر تصویب می‌شد یک اتفاق مثبت در کشور رخ می‌داد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید کاری کنیم که مردم به تأمل و تفکر وادار شوند تا تخریب‌ها، پول پاشی‌ها و توهین‌ها روی انتخابات تأثیر نگذارد. 

وی ادامه داد: در زمان انتخابات مشاهده می‌کردیم که نامزدها مردم را از رقبایشان می‌ترساندند و حرف‌هایی را بیان می‌کردند تا بر انتخاب مردم تاثیر بگذارد باید جلوی این گونه رفتارها گرفته شود.

تکالیف لاریجانی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تفریغ بودجه ۹۵
هم اکنون بخوانید

سلیمی افزود: بحثی مطرح شد که یک حساب ویژه برای کسانی که قصد ورود به انتخابات را دارند باز و مشخص شود چه کسانی به آن‌ها کمک مالی می‌کنند، مبداء و منشاء این پول ها کجاست و این نامزدها مبالغ دریافتی را از سوی حمایتگران مالی خودشان در کجاها هزینه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا